بر اساس خبری که امروز از رسانه‌های روسی منتشر شده این کشور به زودی آزمایش اینترنت داخلی خود را آغاز می‌کند.

زمزمه‌های آغاز آزمایش‌ اینترنت داخلی در روسیهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که مطالب و اخباری مختلفی درباره اینترنت داخلی در فضای مجازی منتشر می‌شود. این موضوع مسئله مهمی برای بعضی از کشورهای دنیا محسوب می‌شود. در این میان روسیه یکی از کشورهایی است که به طور جدی در حال انجام آزمایش‌های مختلف برای راه‌اندازی این سرویس است.

اینترنت ملی در روسیه

خبری که امروز توسط منابع محلی در فضای مجازی دست به دست می‌شود حاکی از آن است که احتمال دارد دولت روسیه در ماه نوامبر اینترنت ملی خود را آزمایش کند. این مسئله نشان می‌دهد که این کشور برای داشتن این نوع اینترنت ایزوله مصمم است. ظاهراً چنین مجموعه‌ای قصد دارد سیستم‌های مهم روسیه را از حمله سایبری محافظت کند و به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا از بقیه فضای وب جدا شود.

به هر حال این اقدام روسیه تاکنون منتقدان و معترضانی نیز داشته است. افرادی که به این مسئله منتقدند ادعا می‌کنند که این کار روسیه در واقع آغازی است برای یک اقدام گسترده‌تر که باعث می‌شود رفته رفته مردم روسیه ایزوله شده و دیگر نتوانند به اینترنت جهانی متصل شوند. این مسئله باعث می‌شود مردم این کشور از باقی دنیا جدا شوند و این مطلب آن‌ها را می‌ترساند. مردم فکر می‌کنند روسیه این کار را می‌کند تا شهروندان خود را از جهان اطراف و تأثیرات آن جدا کند.

زمزمه‌های آغاز آزمایش‌ اینترنت داخلی در روسیه


بیشتر بخوانید: حذف عنوان Call of Duty: Modern Warfare از فروشگاه پلی استیشن روسیه 


این اولین باری نیست که روسیه ادعای آزمایش کردن چنین فناوری را داشته است. این کار در ماه‌های فوریه و آوریل نیز قرار بوده انجام شود اما به دلایلی لغو شده است. بر اساس مطالب منتشر شده توسط یکی از خبرگزاری‌های روسی، آزمایش‌های ایزوله کردن اینترنت پس از ۱ نوامبر ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و حداقل هر سال یک‌بار نیز تکرار خواهد شد. همچنین این خبرگزاری نوشت : «روز دوشنبه، دولت مقررات انجام آزمایش‌ها برای اطمینان از عملکرد پایدار، ایمن و جامع اینترنت و شبکه‌های ارتباطی عمومی و داخلی را در روسیه تصویب کرد.»

این تمرینات و آزمایش‌ها در سطح فدرال و منطقه‌ای برگزار می‌شود. اعتقاد بر این است که دولت روسیه اعتماد فعلی خود به فناوری اطلاعات غربی را آسیب پذیری استراتژیک می‌داند که می‌تواند توسط سایر کشورها مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

آغاز رسمی ماجرای اینترنت داخلی روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار