قیام برای خدا/ بخشی از نطق تاریخی امام خمینی (ره) علیه کاپیتالاسیون + تصویر

همزمان با سالگرد قیام امام خمینی علیه کاپیتالاسیون صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان، بخشی از بیانات مهم و تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب را درخصوص این لایحه ننگین منتشر کرد.

قیام برای خدا / بخشی از نطق تاریخی امام خمینی (ره) علیه کاپیتالاسیون +تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نقطه اوج مسئله کاپیتولاسیون جدید را نطق تاریخی امام خمینی در ۴ آبان ۱۳۴۳ بوجود آورد که شاه را در بن‌بست قرار داد. در این سخنان امام، شاه، رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت مورد تهاجم قرار می‌گیرند، با صراحت علیه آنان افشاگری می‌شود کاپیتولاسیون با عبارات قابل فهم عمومی ملت ترسیم می‌شود و مردم به قیام و انقلاب دعوت می‌گردند. در واقع در همین سخنرانی است که رژیم شاه تا حد سقوط تهدید می‌شود

همزمان با سالگرد این روز بزرگ صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای بخشی از بیانات مهم و تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب را درخصوص لایحه ننگین کاپیتالاسیون در قالب عکس نوشته‌ای منتشر کرد.

در متن کامل این پست آمده است:

«ای شاه ایران، به داد خودت برس. ما زیر چکمه امریکا برویم، چون ملت ضعیفی هستیم؟! چون دلار نداریم؟! آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر. اما امروز سر و کار ما با این خبیث‌هاست! با آمریکاست.

رئیس جمهور آمریکا بداند- بداند این معنا را- که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما. امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما. یک همچو ظلمی به دولت اسلامی کرده است، امروز قرآن با او خصم است؛ ملت ایران با او خصم است...

چهارم آبان ۱۳۴۳، امام خمینی از شهر مقدس قم، به اعتراض علیه تصویب لایحه استعماری کاپیتولاسیون در دولت شاهنشاهی برخاست. این چندمین بار بود که امام، طی دو سال اخیر به سیاست‌های رژیم پهلوی اعتراض می‌کرد. اما این بار، با تهدید صریح منافع آمریکا، شاه وابسته، تنها نه روز بعد و در سیزدهم آبان ۴۲، امام را از میهن خود تبعید کرد.»

قیام برای خدا / بخشی از نطق تاریخی امام خمینی (ره) علیه کاپیتالاسیون +تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
نوربرقبرامام خمینی بباردامنیت واستقلال امروز مامدیون قیام ایشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
راهت را ادامه خواهیم داد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
همین کاپتالاسیون ایرانو بدبخت کرد