مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: سلامت، امنیت و آموزش سه رکن اساسی هر جامعه است که هر کدام بدون دیگری معنا ندارد.

سلامت، امنیت و آموزش سه رکن اساسی هر جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در دومین روز از هفته بیمه سلامت با حضور در یکی از مدارس شهر کرمان با اشاره به اهمیت سلامت در زندگی گفت:آنچه که نیاز است همه به آن توجه داشته باشند خود مراقبتی است.

او با بیان اینکه متولی تامین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم تنها وزارت بهداشت در تامین سلامت نیست بلکه بسیاری از سازمان‌های دیگر در تامین سلامت نقش مهمی دارند.

او با اشاره به اینکه اگر بخواهیم زندگی سالم و آینده‌ای درخشان داشته باشیم باید از سلامتی چند جانبه برخوردار باشیم تصریح کرد:سلامت در چهار بعد جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی تعریف می‌شود که از دست دادن هر کدام از این ابعاد آسیب‌های فراوانی را در پی دارد.

جعفری با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت هر چهار بعد سلامت را درنظر دارد گفت: در کشور ۴۰میلیون بیمه شده دفترچه بیمه سلامت دارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با بیان توضیحاتی در مورد بیمه سلامت و نقش آن در زندگی فرد افزود: در بیمه سلامت هرکسی دچار بیماری شود اگر مراجعه کند ۷۰درصد ویزیت با دفترچه بیمه پرداخت می‌شود و ۳۰درصد به عهده بیمه شده است.

او اظهار داشت:همچنین اگر بیماری بستری شود ۹۰درصد از هزیته‌های بستری را بیمه و ۱۰درصد را فرد پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه با بیمه سلامت، سلامت را برای مردم به ارمغان می‌آوریم تاکید کرد: اگر فردی دچار بحران بیماری شد به فرموده مقام معظم رهبری جز رنج بیماری رنج دیگری نباید داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در جمع دانش آموزان این مدارس اشاره‌ای به آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات فضای مجازی کرد و گفت: دانش آموزان با اقدامات خود نقش مهمی در حکومت، آموزش و پرورش و در جهت کمک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

محمد جعفری گفت: سامانه یکپارچه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ساعته در زمینه‌های مختلف از جمله نظارت بر نحوه خدمات، ثبت و پیگیری شکایات مردمی، اطلاع رسانی در خصوص نحوه صدور و تمدید و انتقادات و پیشنهادات آماده پاسخگویی به مردم است.

انتهای پیام/س

دانش آموزان  نقش مهمی در جهت کمک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار