پرویز ختک، وزیر دفاع و رئیس کمیته مذاکراتی دولت پاکستان با احزاب مخالف اعلام کرد دولت این کشور و احزاب مخالف در زمینه برگزاری تظاهراتی در اسلام آباد به توافق رسیدند.

توافق دولت پاکستان با احزاب مخالف برای تظاهرات در اسلام آبادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز ختک، وزیر دفاع و رئیس کمیته مذاکراتی دولت پاکستان با احزاب مخالف در نشست خبری اعلام کرد دولت و احزاب مخالف در زمینه برگزاری تظاهرات در اسلام آباد، پایتخت این کشور به توافق رسیدند.

وی افزود در مذاکراتی که با اعضای کمیته رهبر (مشتمل بر رهبران احزاب مخالف دولت) برگزار شد طرفین پذیرفتند که هیچ‌گونه خللی در برگزاری تظاهرات احزاب مخالف در پایتخت ایجاد نخواهد شد و دولت مسیر برگزاری این تظاهرات را بر طرفداران احزاب مخالف نخواهد بست.

پرویز ختک گفت در این توافق نامه مکتوب، احزاب مخالف پذیرفتند که نشست خود را در نزدیکی یکشنبه بازار شهر اسلام آباد در منطقه h ۹ برگزار کند و به سوی منطقه قرمز اسلام آباد حرکت نکند. در قبال آن دولت نیز پذیرفته است که هیچ گونه مانعی در مسیر این راهپیمایی ایجاد نکند.

وزیر دفاع پاکستان افزود احزاب مخالف چه راهپیمایی و یا چه تحصن برگزار کنند، دولت از آنان می‌خواهد که نشست آنان صلح آمیز باشد، زیرا اعلام مخالفت یک حق دموکراتیک بوده و دولت هیچ گونه مخالفتی با آن ندارد.

رئیس کمیته مذاکراتی دولت پاکستان اظهارامیدواری کرد حزب جمعیت علمای اسلام شاخه ف به توافق نامه‌ای که با دولت به امضا رساند پایبند باشد.

این در حالی است که با توجه به تصمیم حزب جمعیت علمای اسلام شاخه ف برای برگزاری راهپیمایی ضددولتی به سوی پایتخت، دولت پاکستان تمامی مسیر‌های منتهی به پایتخت را کانتینر گذاری کرده و قصد بستن تمامی مسیر‌های ورودی به اسلام آباد را دارد. این حزب قرار است راهپیمایی خود را از ۲۷ اکتبر آغاز و تا ۳۱ اکتبر وارد اسلام‌آباد شود.

پیش‌تر یک منبع آگاه در وزارت کشور پاکستان از تصمیم دولت این کشور برای بازداشت مولانا فضل الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پیش از آغاز تظاهرات ضددولتی این حزب در اسلام آباد، پایتخت خبر داده بود.

وی افزود در صورت موافقت نکردن حزب جمعیت علمای اسلام برای مذاکره با دولت، احتمال دستگیری فضل الرحمان وجود دارد.

این منبع آگاه اضافه کرد به اندازه کافی مدارک و شکایات برای دستگیری مولانا فضل الرحمن وجود دارد، اما در شرایط کنونی مذاکرات با حزب جمعیت علمای اسلام شاخه (ف) در اولویت قرار دارد.

به گفته این منبع علاوه بر مولانا فضل الرحمان، ۸ نفر دیگر از رهبران ارشد حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز تحت نظر هستند و در صورت نیاز بازداشت خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار