ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر اعلام کرد به صف مخالفان دولت عراق پیوسته و تا زمانی که خواسته معترضان برآورده نشود در داخل پارلمان این کشور اعتصاب خواهد کرد.

همراهی ائتلاف سائرون با مخالفان دولت عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای به صف مخالفان دولت عراق پیوسته و اعلام کرد تا زمانی که خواسته معترضان و تظاهرات کنندگان برآورده نشود در داخل پارلمان این کشور اعتصاب خواهد کرد.

این ائتلاف افزود: «از همه فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهیم برای اجرای اصلاحات در عراق همانند ما عمل کنند.»

در همین حال مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به وقوع جنگ داخلی در عراق، خواستار استعفای دولت عادل عبدالمهدی شد.

صدر اظهار کرد: «اگر تظاهرات و تحصن‌ها به نظر برخی راه حل نیستند آیا چنگ زدن به حکومت راه حل است؟ در حالی که حکومت این توانایی را ندارد که ملت را از فساد رها کند و زندگی با کرامت را برای آن‌ها فراهم کند، اگر حکومت توانایی اصلاح آنچه را که پیشینیان خود اقدام به فساد آن کرده، ندارد پس نه خود و نه پیشینیان سودی ندارند.»

وی افزود: «اگر می‌خواهید که ملت کشته یا سوزانده نشود پس ای مفسدین دست از آن‌ها بردارید و به سرکوب، ظلم و تفرقه پایان دهید.»

این در حالی است که منابع امنیتی عراق اعلام کردند عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دستور استقرار دستگاه مبارزه با تروریسم در بغداد را صادر کرده است.

نخست‌وزیر عراق به فرمانده نیرو‌های مبارزه با تروریسم دستور داده است از «همه اقدامات لازم» برای پایان دادن به اعتراضات استفاده کند.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، دولت عراق فعالیت این شبکه خبری و شبکه خبری الحدث (وابسته به عربستان سعودی) را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

گفته می‌شود این تصمیم به دلیل نوع پوشش‌دهی این رسانه‌ها در اعتراضات اخیر عراق اتخاذ شده است.

مردم عراق اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی، فساد مالی و بیکاری را از دهه اول مهر ماه یعنی اول ماه میلادی اکتبر آغاز کردند و تظاهراتی در استان‌های مختلف برای بیان خواسته هایشان برگزار کردند، اما برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسید مسئله اصلی آن‌ها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب بود تظاهرات را به خشونت کشاندند.

با وجود وعده دولت عراق برای تحقق مطالبات معترضان، دور جدید اعتراضات در این کشور علیه فساد، بیکاری و مسائل معیشتی بار دیگر پس از یک وقفه چند روزه به مناسب ایام زیارت اربعین امام حسین (ع) آغاز شد.

تجمعات اعتراضی در برخی شهر‌های عراق از جمله بغداد، نجف و الناصریه از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شد و نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت شهروندان و اماکن دولتی در نقاط مختلف مستقر شدند.

بنا بر اعلام رسانه‌های دولتی عراق، در حالی که برخی از مردم در استان‌های مختلف تظاهراتی مسالمت آمیز داشتند و حتی به گفته گروه نجباء مردم عراق در تظاهرات جمعه شب، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند، برخی از معترضان که عوامل نفوذی خوانده می‌شوند به ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی مقامات محلی در استان‌های بصره، بابل، ناصریه، ذی‌قار و واسط تعرض کردند و ۲۷ ساختمان دولتی و حزبی را تخریب و به آتش کشیدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مسرور
۱۶:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
ای بابا عجب وضعی شده
آخرین اخبار