عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تلاش برخی برای تخریب روابط راهبردی و تاریخی ایران و عراق، آب در هاون کوبیدن است.

تلاش برای تخریب روابط تهران- بغداد، آب در هاون کوبیدن استعلاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشتریان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شایعه پایین کشیده شدن پرچم کنسولگری ایران در کربلا گفت: خبر پایین کشیده شدن پرچم کنسولگری ایران در کربلا  توسط سرکنسول کشورمان تکذیب شد؛ این شایعه تنها یک خبر جنگ روانی بود.

او با اشاره به تلاش برخی برای برای اختلاف‌افکنی میان تهران - بغداد خاطرنشان کرد: تلاش برخی برای تخریب روابط ایران و عراق که راهبردی، تاریخی و به تصمیم رهبران و مردم دو کشور است، آب در هاون کوبیدن است.

بروجردی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر عراق افزود: مطالبات ملت عراق به حق است و آنها به دنبال مبارزه با فساد و بهبود وضعیت خود هستند، اما دخالت‌های دولت‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و موج سواری آنها موجب شده است مشکلاتی برای این کشور ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: آمریکا و عربستان از آرامش عراق خرسند نیستند


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من فکر می‌کنم با رهنمودهای مرجعیت و آیت‌اللّه سیستانی در عراق، این ناآرامی‌ها یک امر گذرا خواهد بود و ما به زودی شاهد فروکشی این بحران خواهیم بود.

گفتنی است؛ چندی پیش شایعه شد که پرچم کشورمان در کنسولگری کربلای معلی پایین کشیده شده است که این خبر توسط میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران تکذیب شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
انشاا... که آرامش به عراق برمی گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
اهداف آمریکا در ایجاد اختلاف میان ایران و عراق، مانند دیگر اهدافشان به بن بست خواهد خورد
آخرین اخبار