قائم مقام مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پیش بینی کرد در سال زراعی جاری، ۴۰۰ هزار تن نیشکر برداشت شود.

برداشت ۴۰۰ هزار تن نیشکر از اراضی هفت تپه/پیش بینی افزایش ۱۲ هزار تن برداشت نسبت به پارسالغلامرضا صابریان زاده قائم مقام مدیرعامل در امور تولید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امیدواریم امسال عملیات برداشت از سطح ۷ هزار هکتار از اراضی این شرکت کشت نیشکر انجام شود.

او افزود: بدلیل مشکلاتی از جمله؛ سیلاب فروردین ماه امسال و خشکسالی و سایر مسائلی که مانع انجام اقدامات به موقع شد، برداشت با تاخیر آغاز گردید و نمی‌توانیم میزان مطلوبی از برداشت امسال داشته باشیم، چراکه نیشکر محصولی است که ۵ تا ۷ ماه نیاز به مراقبت دارد که این زمان در تولید محصول سال جاری بسیار محدود بود.

صابریان زاده بیان داشت: با وجود این مسائل، امیداوریم امسال بتوانیم شاهد برداشت ۴۰۰ هزار تن نیشکر از اراضی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باشیم.

تحویل ۶۰۰ هزار تن نیشکر به کارخانه شکر در سال ۹۹

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال زراعی امسال ۹۸-۹۹، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت انجام شد و با مراقبت‌های لازم در حفظ اراضی، امیدواریم بتوانیم برداشتی برابر ۶۰۰ هزار تن نیشکر از کشت سال جاری در سال آینده (۱۳۹۹) شاهد بوده و به کارخانه تولید شکر تحویل دهیم.

غلامرضا صابریان زاده ادامه داد: مصمم هستیم تا ابتدای آذرماه سال جاری، با به اتمام رساندن تعمیرات لازم در کارخانه، آمادگی تحویل ۴۰۰ هزار تن نیشکر تولیدی را به کارخانه تولید شکر داشته باشیم و همچنین پیش بینی می‌شود ۴۰ الی ۴۵ هزار تن استحصال شکر از نیشکر داشته باشیم.

به گفته قائم مقام مدیرعامل این شرکت، در صورتیکه بارندگی‌ها نرمال باشد و مشکل خاصی رخ ندهد برداشت این محصول ۴ ماه و نیم به طول می‌انجامد.

او درخصوص میزان تولید در مقایسه با پارسال گذشته گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن محصول نیشکر برداشت کردیم و با برنامه ریزی‌های انجام شده، برداشت نیشکر در سال جاری به ۴۰۰ هزار تن نیشکر افزایش خواهد یافت که حاکی از افزایش تناژ ۱۰۰ هزار تنی نیشکر و برداشت این محصول است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.