سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی با بیان اینکه پذیرش بیماران خارجی در ۲ بیمارستان استان میسر شده است گفت: رویکرد ما، جذب بیمار از کشور‌های ترکمنستان، افغانستان و عراق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی با بیان اینکه پذیرش بیمار خارجی در بیمارستان بنت الهدی در بجنورد و بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان از ابتدای آبان ماه سال جاری امکان پذیر شده است، گفت: قرابت فرهنگی و زبانی خراسان شمالی با ترکمنستان، دلیلی برای موفقیت این استان در جذب بیماران خارجی خواهد بود.

هاشمی افزود: در بیمارستان بنت الهدی، پذیرش بانوان برای انجام جراحی‌های زنان و نوزادان و در آینده برای درمان ناباروری قابل ارائه است و در بیمارستان هاشمی رفسنجانی در شیروان هم، جراحی چشم، اورولوژی، جراحی‌های عمومی در برخی جراحی‌های زنان قابل انجام است.

او با اشاره به اینکه جذب بیمار خارجی، یکی از بستر‌ها برای ارزآوری است خاطرنشان کرد: پذیرش بیماران در بیمارستان بنت الهدی با امکانات موجود انجام می‌شود و نه تنها بار مالی اضافی برای بیمارستان ندارد بلکه دریافتی از هر بیمار بر اساس تعرفه‌ای که مشخص خواهد شد می‌تواند به چهار برابر بیمار ایرانی برسد.


او با بیان اینکه اخذ این مجوز‌ها اختیاری است، در باره اقدامات انجام شده در زمینه آماده شدن بستر‌ها برای پذیرش بیماران خارجی گفت: تابستان سال ۹۷ دانشگاه تصمیم به اخذ مجوز IPD برای بیمارستان‌ها و مراکز جراحی استان گرفت و بیمارستان‌های امام حسن (ع)، بنت الهدی و هاشمی رفسنجانی با اعلام آمادگی در این مسیر قرار گرفتند.

او گفت: ایجاد سایت‌های دو زبانه، دو زبانه کردن تمام آپلود‌های بیمارستانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی برای پرستاران پزشکان و کارشناسان IPD در بیمارستان ها، تهیه فرآیند‌های پذیرش و ترخیص مربوط به بیماران به زبان انگلیسی و تجهیز اتاق‌های بیمارستان از جمله اقدامات انجام شده برای آماده کردن بیمارستان‌ها برای جذب بیمار خارجی است.

IPD به منزله پیشخوان ارتباط بیمارستان با بیماران خارجی از اولین تماس تا دریافت درمان و مراجعت به وطن و دریافت مراقبت‌های پس از عمل است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ه


۲ بیمارستان خراسان شمالی آماده جذب بیماران خارجی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.