نژادبهرام گفت: می‌توان از اراضی ذخیره برای زیست بهتر شهروندان در پایتخت استفاده کرد.

شناسایی ۱۲ هکتار از اراضی ذخیره پایتخت در طرح تدقیقزهرا نژادبهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح طرح تدقیق شهرداری تهران با بیان اینکه ما در پایتخت اراضی ذخیره داریم، گفت: شهرداری تهران با بکارگیری مشاورانی طرحی را بررسی کرد تا بر اساس آن از میزان اراضی ذخیره در پایتخت آگاهی پیدا کند و این طرح بررسی شود که تا چه میزان می‌توان به اراضی ذخیره اضافه کرد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کار مشاوران جهت بررسی اراضی ذخیره به پایان رسیده است، گفت: کارشناسان پس از ارزیابی دقیق نقشه‌های هوایی و مشاهده عینی اراضی ذخیره، گزارشی را به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ارائه کردند و این گزارش در ماده ۵ نیز مصوب شد.

نژادبهرام افزود: در زمان طرح جامع میزان اراضی ذخیره در سطح پایتخت ۴ هزار هکتار بود که در حال حاضر با بررسی کارشناسان این رقم به ۱۲ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و نکته مثبت دیگر تهیه بانک زمین است.

وی با اشاره به نقاط مثبت طرح تدقیق و شناسایی اراضی ذخیره پایتخت ادامه داد: اراضی ذخیره می‌تواند برای ارائه خدمات هفت‌گانه شهری در نظر گرفته شود و نکته مثبت این است که برای اولین بار کار تدقیق در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.


بیشتر بخوانید: ساز و کار ایجاد درآمد پایدار شهری بدون پشت پا زدن به طرح تفصیلی 


رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به بارگذاری انجام شده در بخشی از اراضی ذخیره تصریح کرد: اراضی ذخیره می‌تواند کیفیت زیست را در پایتخت ارتقاء دهد، برای مثال اگر برای احداث مدرسه‌ای جانمایی انجام نشده است، می‌توان با استفاده از اراضی ذخیره آن را احداث و به سرانجام رساند و به این شکل توسعه کیفی و خدماتی پایتخت را بالا برد.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه طرح تدقیق در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت، اما تا امروز انجام نشده بود، افزود: طرح تدقیق به همت مدیریت شهری جدید انجام و اراضی بزرگ مقیاس با استفاده از نقشه‌های هوایی شناسایی شدند و پس از آن مشاوران ضوابطی برای آن تعریف کردند.

انتهای پیام/

ایجاد بانک اطلاعاتی زمین در طرح تدقیق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار