اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان در فسا

مسوول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: دندان‌های ۲۰ هزار دانش آموز فسایی در برابر پوسیدگی، مقاوم می‌شود.

اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان در فسامریم اسماعیل پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: دندان‌های ۲۰ هزار دانش آموز پایه اول تا هفتم و کودکان ۳ تا ۶ ساله شهرستان فسا به صورت رایگان در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ فلوراید تراپی می‌شود.

او افزود: برنامه فلوراید تراپی هر سال در ۲ مرحله و در دو بازه زمانی ۶ ماهه در مهر و آبان و فروردین و اردیبهشت انجام می‌شود و همزمان با این طرح، معاینات غربالگری دهان و دندان با اولویت دانش آموزان پایه ششم و هفتم در مدارس انجام می‌گردد.

اسماعیل پور با اشاره به اجرای برنامه فلوراید تراپی دندان‌های دانش آموزان مدارس و مهد‌های کودک شهرستان فسا در سال‌های گذشته اضافه کرد: فلوراید تراپی، یکی از روش‌های مناسب برای پیشگیری و کاهش پوسیدگی دندان کودکان است و ساختمان دندان را نسبت به روند پوسیدگی مقاوم می‌کند.

به گفته او، انجام فلوراید تراپی هر شش ماه یکبار می‌تواند ۳۰ تا ۶۰ درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری کند که موجب صرفه جویی ۳۰ تا ۶۰ درصدی در هزینه‌های سلامت دهان و دندان می‌شود.

این برنامه با همکاری دندانپزشکان، بهورزان، مراقبین سلامت حوزه معاونت بهداشت و دانشجویان بهداشت عمومی دانشگاه و آموزش و پرورش در مدارس و مهد‌های کودک شهری و روستایی شهرستان فسا در حال اجرا است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

اجرای برنامه فلوراید تراپی دندان‌های دانش آموزان مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار