خبرنگار شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد بیش از ۵۰۰ نیروی آمریکایی طی ۲۴ ساعت گذشته وارد شمال سوریه شده و به پایگاه‌هایی بازگشته‌اند که پیشتر از آن‌ها عقب‌نشینی کرده بودند.

بازگشت نظامیان آمریکایی به پایگاه‌هایشان در شمال شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشت نیرو‌های آمریکایی به پایگاه‌های خود در تل تمر و تل بیدر در شمال شرقی سوریه بازگشتند.

این خبرنگار در توئیتی دیگر به نقل از دیده‌بان سوریه اعلام کرد بیش از ۵۰۰ نیروی آمریکایی طی ۲۴ ساعت گذشته وارد شمال سوریه شده و به پایگاه‌هایی بازگشته‌اند که پیشتر از آن‌ها عقب‌نشینی کرده بودند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده بود حضور محدود نیروهای این کشور در سوریه برای جلوگیری از دسترسی داعش به منابع نفتی است. (اینجا)

وزارت دفاع روسیه در واکنش با انتشار تصاویر ماهوار‌ه‌ای تایید کرد نفت سوریه با حمایت نیرو‌های آمریکایی به خارج از این کشور قاچاق می‌شود. 

ترکیه نهم اکتبر عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
این همه سال مجاهدت شهادت طلبانه تمامی رزمندگان مقاومت اسلامی با داعش این همه خرابی این همه کشتار بی رحمانه داعش خبیث ملعون و شکست داعش توسط مقاومت اسلامی امت واحده حزب الله سر تا سر جهان اسلام آخرش آمریکا نفتهای سوریه را داره هاپولی میکنه و همشو زده به نام خودش داره می دزده و غارت میکنه !!! مگه میشه مگه داریم مگه خوابیم یا بیداریم ای عجب !!! .
آخرین اخبار