قلب جوان خورموجی که دچار مرگ مغزی شده بود، امروز با پرواز اختصاصی برای پیوند به تهران انتقال یافت.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با حضور گروه متخصص جداسازی از تهران، قلب جوان ۱۹ ساله خورموجی که دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از بدنش جدا و برای پیوند به بیمارستان امام تهران فرستاده شد.

علیرضا باقری افزود: محمد رضا شادمهر (میشگردی) دانشجوی جوان سال دوم رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج پنج روز پیش، به همراه دوستش از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حرکت بود که با واژگونی خودرو، وی به کما رفت و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای بیمارستان سلمان فارسی بوشهر هم نتوانست از مرگ مغزی وی جلوگیری کند.

او ادامه داد: دیروز خانواده این جوان با اهدا اعضای عزیز خود موافقت کردند که بر این اساس صبح امروز دکتر بخشنده و دکتر رحمانیان از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با پرواز اختصاصی به بوشهر آمدند و جراحی برداشت قلب ساعت ۸:۳۰ آغاز شد و حدود ۱۱ پایان یافت.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سپس این دو پزشک با قلب اهدایی با بالگرد اورژانس از بیمارستان تامین اجتماعی به فرودگاه بوشهر منتقل شدند و برای پیوند این عضو به تهران برگشتند.

باقری اشاره کرد: زمان برداشت قلب تا پیوند باید نهایت چهار ساعت طول بکشد که به نظر می‌رسد با توجه به سرعت عمل صورت گرفته، امروز از زمان برداشت قلب تا پیوند حدود سه ساعت طول کشید.

او افزود: افزون بر این، گروه پیوند بیمارستان ابوعلی سینا شیراز به سرپرستی دکتر دستیاری نیز پانکراس، کبد و کلیه‌های این جوان را برداشت و برای پیوند به بیماران به شیراز منتقل کردند.

او، این مورد را چهاردهمین مورد اهدای عضو استان بوشهر از ابتدای سال تا کنون عنوان کرد و گفت: این مورد سومین اهدای قلب در استان بوشهر بوده است.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۰ اهدای عضو در استان بوشهر انجام گرفته که باعث نجا جان بیش از ۲۰۰ نفر از هموطنان شده است.

انتهای پیام/ک

چهاردهمین اهدا عضو استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۸:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
هی روزگار محمد چه روز های با هم مسافرت نرفتیم