مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از پیش بینی تولید ۲۵ هزار تن پسته خشک از سطح ۲۱ هزار هکتار باغ در این استان خبر داد.

تولید ۲۵ هزارتن پسته خشک در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجیدرضا پاکاری با بیان اینکه فارس دارای ۳۰ هزار هکتار باغ پسته بوده که ۹ هزار هکتار آن غیر بارور است، افزود: برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریور آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

به گفته او، ۹۰ درصد سطح زیر کشت پسته استان فارس مربوط به شهرستان‌های نی ریز، سروستان و خرامه و ارقام کشت شده شامل کله قوچی، احمدآقایی، علی اکبری و اوحدی است.

پاکاری با اشاره به اینکه میانگین تولید پسته خشک کشور ۱.۵ تن در هکتار است، اظهار کرد: باغی در استان فارس با عملکرد ۱۳ تن پسته خشک در هکتار رکورد کشوری را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سال برداشت پسته نسبت به پارسال ۴ برابر افزایش داشته، تصریح کرد: سال گذشته ۶۵۰۰ تن پسته از این استان برداشت شد چرا که وقوع بلایای طبیعی (بارش تگرگ و باران شدید) منجر به کاهش عملکرد این محصول شد.

پاکاری تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول، ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی به شهرستان‌های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود که می‌تواند صرفه اقتصادی این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد.
انتهای پیام/م

تولید ۲۵ هزارتن پسته خشک در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار