سفیربنگلادش در ایران گفت:تبادلات تجاری و سرمایه گذاری میان بنگلادش و ایران قابل توجه و مهم ترین بخش های این روند، توسعه تجاری در زمینه های ساختمان، زیرساخت های بزرگ شهری، سدسازی، بنادر، فرودگاه و واحدهای صنعتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ا. ف. م اعظم سارکار سفیر بنگلادش در ایران دیدار با مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان روابط ایران و بنگلادش را از سابقه طولانی برخوردار دانست و گفت: باتوجه به توانمندی وظرفیت‌های موجود دو طرف زمینه گسترش سرمایه‌گذاری و تجارت متقابل فراهم است.

او همچنین، یک سوم از جمعیت ۱۶۰ میلیون نفری بنگلادش را از تمکن مالی بالایی و از قدرت خریدی در سطح مردم اروپا برخوردار دانست و افزود: تبادلات تجاری و سرمایه گذاری میان بنگلادش و ایران قابل توجه و مهم‌ترین بخش‌های این روند، توسعه تجاری در زمینه‌های ساختمان، زیرساخت‌های بزرگ شهری، سدسازی، بنادر، فرودگاه و واحد‌های صنعتی است.

ا. ف. م اعظم سارکار، ایرانی‌ها را در زمینه نانوتکنولوژی و فناوری اطلاعات در منطقه زبانزد معرفی کرد و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا همکاری‌های بین دو کشور به منظور انتقال تکنولوژی‌های نوین بیش از گذشته توسعه یابد.

سفیر بنگلادش، همچنین افزایش تبادلات تجاری در زمینه لباس، غذا‌های دریایی به ویژه نوع خاصی از میگو، استفاده از ظرفیت‌های موجود در بنگلادش در زمینه داروسازی و انتقال تکنولوژی و دانش به ایران، گردشگری، کشتی سازی و کشاورزی را از جمله فرصت‌های تبادلات تجاری و سرمایه گذاری میان طرفین عنوان کرد و خواستار همکاری سرمایه گذاران ایرانی در راستای تولید انرژی‌های پاک با بنگلادش شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این دیدار با تاکید بر لزوم تقویت روابط تجاری و فرهنگی دو کشور گفت: قرابت مذهبی و فرهنگی مردم اصفهان و بنگلادش موجب ایجاد روابط میان طرفین و این روابط در بین دو ملت نهادینه شده است.

مسعود گلشیرازی همچنین با تاکید بر امکان تعامل فعالان اقتصادی ایرانی با سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در بنگلادش، صنعت گردشگری را فرصت مغتنمی برای اقتصاد دو کشور دانست و افزود: از آنجا که اصفهان مقصد اصلی گردشگران به ایران است، افزایش گردشگر اسلامی جزو برنامه‌های توسعه‌ای اصفهان بوده، می‌توان از این فرصت برای تعاملات نزدیک با فعالان اقتصادی دو کشور استفاده کرد.

او بنگلادش و سریلانکا را دو مقصد مهم در تجارت نوین در منطقه جنوب آسیا دانست و تاکید کرد تنظیم روابط تجاری با کشور‌های دوست و همسایه، آینده اقتصادی ایران را متحول خواهد کرد و تمرکز ایران بر کشور‌های دوست همچون بنگلادش در تحقق پیمان‌های تجاری فی مابین، نوید بخش آینده‌ای روشن است.

انتهای پیام/م

 

دیدار سفیربنگلادش در ایران با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار