مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از توقیف سه دستگاه بیل مکانیکی و شش دستگاه ده تن و برداشت شبانه غیر مجاز شن و ماسه در زاهدان خبر داد.

برداشت غیر مجاز شن و ماسه از حاشیه شهر زاهدان وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در حین گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان از حاشیه شهر زاهدان و بستر رودخانه لار طی سه ماموریت مجزا موفق به شناسایی و توقیف سه دستگاه بیل مکانیکی و شش دستگاه ده تن برداشت غیر مجاز شن و ماسه شدند.

پورمردان افزود: متخلفین این پرونده‌ها به جرم اقدام به تخریب محیط زیست برای رسیدگی و پیگیری موضوع و تسطیح منطقه مورد تخریب و برگرداندن اوضاع به شرایط قبلی تحویل مراجع قضایی شدند.

او  در پایان اظهار کرد: برداشت‌های غیر اصولی و غیر مجاز شن و ماسه از حاشیه شهر و بستر رودخانه‌ها توسط پیمانکاران بخش‌های دولتی و فروشندگان مصالح در سطح شهر منجر به تخریب محیط زیست و افزایش آلودگی هوای شهر زاهدان می‌شود و گرد و غبار را مهمان ریه‌های هم استانی‌ها و هم شهری‌های مان می‌کند. از این رو گشت‌های شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان به منظور برخورد قانونی با متخلفین با شدت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

‍ برداشت غیرمجاز شن و ماسه عامل ایجاد گرد وغبار زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار