وزیر کشور دولت مستعفی یمن در اظهاراتی کم‌سابقه اعلام کرد باید با هرگونه اقدام کشور‌های ائتلاف متجاوز مقابله کرد.

وزیر کشور یمن مداخله عربستان و امارات در این کشور را نپذیرفتبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، احمد المیسری، وزیر کشور دولت مستعفی یمن همزمان با نجات یافتن از تلاش برای ترور وی و وزیر حمل و نقل در استان شبوه یمن در اظهاراتی تامل‌برانگیز اعلام کرد که باید با هرگونه تجاوزگری کشور‌های عضو ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن مقابله کرد.

وی در جمع برخی از مسئولان استان شبوه گفت: باید در مقابل هرگونه تجاوزگری چه در چهارچوب دولت آتی چه در روند حل و فصل سیاسی جنگ یمن باشد مقابله کرد.

وزیر کشور یمن افزود: یمنی‌ها خواهان دولتی هستند که یک رهبر در صدر آن باشد نه یک رئیس فرمانبردار، آن‌ها وزیرانی فرمانده می‌خواهند.

وی از منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن خواست تا درک کند و بفهمد که دولت آینده یمن نیازمند شخصیتی ملی و قاطع است که بتواند کشور را مدیریت کند.

شبکه الجزیره به نقل از منابعی اعلام کرد که احمد المیسری و صالح الجوانی از ترور نجات یافته‌اند و نیرو‌های امنیتی فردی را که قصد داشته خودرویی که نزدیک محل اقامت وزرای دولت مستعفی در استان شبوه بمب گذاری کند، بازداشت کردند.

الجبوانی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که فرد دستگیر شده اعتراف کرده است که به شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات، وابسته است.

گفته شده این عملیات ترور یک روز پس از سخنان انتقادی این دو وزیر درباره تلاش عربستان و امارات برای اجبار دولت مستعفی به منظور امضای توافق صورت گرفته میان ریاض و شورای انتقالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار