گاردین در گزارشی اعلام کرد در پی هلاکت سرکرده داعش، سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس بخاطر نگرانی از حملات انتقامجویانه به حالت آماده باش درآمده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس در پی هلاکت ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش بخاطر نگرانی از حملات انتقامجویانه به حالت آماده باش درآمده اند.

گاردین نوشت: گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته به شدت ضعیف شده و کنترل بسیاری از مناطقی را که در گذشته اشغال کرده بود، از دست داده بود. با این حال، بسیاری ابراز نگرانی کرده اند که مرگ سرکرده این گروه (تروریستی) ممکن است سبب تحریک افراد یا گروه‌های جدیدی برای انجام حملات شود.

در ادامه این گزارش آمده است: سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نظارت خود را بر روی نزدیک به سه هزار نفر در داخل و خارج از این کشور که دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس (MI۵) معتقد است با داعش مرتبط بوده اند و یا ممکن است از گروه‌های تروریستی به منظور انجام حملات در این کشور در پی مرگ سرکرده این گروه الهام گرفته باشند، افزایش داده است.

با وجود آنکه سطح تهدید در انگلیس در حالت «شدید» به سر می‌برد و این بدان معناست که حمله تروریستی به عنوان اقدامی محتمل ارزیابی می‌شود، اما ام آی ۵ سطح تهدید امنیتی را هنوز به حالت «بحرانی» افزایش نداده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ و در پی بمبگذاری «منچستر آرنا» و انفجار ایستگاه مترو «پارسونز گرین» لندن، سطح تهدید امنیتی به حالت بحرانی رسیده بود.

رافائلو پانتوچی (Rafaello Pantucci) کارشناس تروریسم و مدیر اندیشکده "رویال یونایتد سرویسز" مستقر در لندن، به روزنامه گاردین گفت: مهمترین نگرانی این است که بیشتر حوادث تروریستی، اقداماتی تقلیدی و یا انتقامی هستند.

همچنین پس از مرگ بغدادی یک مقام اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود به نیوزویک گفت: این گروه (داعش) همچنان قادر به انجام اقدامات تروریستی در سطح جهان است.

این مقام اطلاعاتی مدعی شده بود: آن‌ها سوریه را هدف قرار خواهند داد، در عراق و اروپا و قطعا ایالات متحده بلوا ایجاد خواهند کرد.

گفتنی است در پی عملیات ارتش آمریکا در سوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تأیید کرد ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
هرگاه برای یکی از مهمترین چیزها، مدرکی ارائه نشود، دلیل بر پوچی آن چیز میباشد. مرگ البغدادی هم اگر مهم بود باید مدرک محکمی ارائه می کردند که چنین نکردند، پس این حرف پوچ است
ایران پهباد آمریکا را زد و از اعماق دریا، لاشه آنرا برای اثبات بیرون آورد، ولی آمریکایی ها چی؟؟؟
آخرین اخبار