معاون رییس قوه قضائیه کسب رضایت مندی مردم را سرلوحه کار‌های دستگاه قضایی دانست.

کسب رضایت مردم، اولویت دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام شکر الله بهرامی معاون رییس قوه قضائیه  در دیدار با مدیران شهرستان سراب گفت: مبارزهکسب رضایت مردم، اولویت دستگاه قضایی با فساد در تمام سطوح اداری، نظامی و قضایی، فعالیت جهادی است و مسئولان قضائی با سفربه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با بررسی کمبود‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها، سعی در ارائه برنامه‌های جدید و تحولی عظیم در این قوه دارند.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، با تاکید بر ضروت اجرای صحیح عدالت، در قوه قضائیه افزود: گره گشایی از مشکلات مردم و گسترش عدالت در مراکز استان‌ها، از دیگر اهداف سفر‌های استانی رییس قوه قضائیه است.
او با اشاره به کاهش جرائم در بین نیرو‌های مسلح گفت: با اقدامات پیشگیرانه و اجرای برنامه‌های آگاه سازی میزان تخلف و جرم در نیرو‌های مسلح رو به کاهش است و این سازمان با رصد و برخورد جدی و سازنده، سعی در حذف تخلفات دارد.
رئیس دادگستری سراب هم در این نشست تعداد پرونده‌های ورودی و مطروحه را در سال گذشته ۲۵ هزار پرونده اعلام کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد این پرونده‌ها مختومه شده است.
مهدی شمسی، با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: هم اکنون دادگستری این شهرستان، با ۱۰ نفر قاضی و ۳۵ نفر کارمند مشغول ارائه خدمات به مردم است که این تعداد جوابگوی میزان مراجعات نیست.
او ادامه داد: این دادگستری با ۴۰ درصد نیروی موجود در کادر قضایی و ۴۵ درصد در بخش اداری فعالیت می‌کند.
شمسی با اشاره به جمعیت شهرستان و افزایش جرائم جدید افزود: این درحالی است که بر اساس چارت مصوب شده قوه قضائیه، ۶۰ درصد پست‌های قضایی و ۵۰ درصد پست‌های اداری در این دادگستری خالی است.
اوتوهین، ضرب و جرح و اختلافات ملکی را از بیشترین پرونده‌های ورودی به این دادگستری برشمرد.
حجت الاسلام بهرامی، معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ظهر امروز وارد سراب شد و در ادامه سفر خود ضمن بررسی مشکلات قضایی مردم این شهرستان، دیدار با زندانیان و بازدید از ادارات تابعه دادگستری، فردا در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح و شورای اداری شرکت خواهد کرد.
انتهای پیام/

ضروت اجرای صحیح عدالت، در قوه قضائیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار