مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر زاهدان تامین شده و تا به زودی طرح آغاز خواهد شد.

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زاهدان به زودی آغاز می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عطاءالله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  اظهار کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکل مسکن جامعه هدف، طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: در طرح اقدام ملی در قالب اجاره ۹۹ ساله فقط زمین را برای متقاصی تامین می‌کنیم، در حالیکه در طرح مسکن مهر دولت وام کم بهره به متقاضیان میداد و در آماده سازی نیز کمک می‌کرد به همین دلیل سهم آورده متقاضی کم بود، در اقدام ملی دولت سهم آماده سازی و تسهیلات نمی‌دهد.

او ادامه داد: هم اکنون حدود ۸۰ درصد اراضی مورد نیاز طرح تأمین شده که پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی حدود ۲۵۰۰ واحد در زاهدان و به صورت همزمان در سایر شهر‌های استان آغاز خواهد شد.

اکبری افزود: اقشار هدف این طرح خانوار‌های با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد زیرپوشش دستگاه‌های متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و.. است.

اکبری تصریح کرد: چهار شرط اصلی برای خانه دار شدن افراد: ۱. متأهل بودن ۲. سکونت در محل مورد تقاضا ۳. عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی (فرم ج سبز) و نداشتن ملک شخصی است.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ۱۳ هزار و ۱۰ واحد در شهر‌های جدید، بافت فرسوده، مسکن روستایی و ... باید احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی در شهر زاهدان تامین شده و تا پایان آبان طرح آغاز می‌شود.

او افزود: هم اکنون ۷ هزار نفر متقاضی برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی هستند، مدلی که برای این طرح در نظر گرفته ایم به صورت آپارتمان سازی است.

اکبری اضافه کرد: تامین مسکن مناسب به میزان مناسب اولویت ما است، در مرحله نخست در زاهدان حدود ۲۵۰۰ واحد احداث خواهد شد، در شهر‌های سراوان، خاش و سیب، سوران نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به طرح مسکن مهر ادامه داد: طرح مسکن مهر در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی به اتمام رسیده و فقط چند پروژه مشکلات حقوقی داشت که مسائل آن برطرف خواهد شد و در مجموع به زودی به صورت رسمی پایان طرح مسکن مهر را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

ساخت  مسکن در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار