رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۸۴۶ نفر گرفتار در سیلاب خبر داد.

سیل در ۱۶ استان کشور/ نجات ۸۴۶ نفر از مسیان سیلابمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:۱۶ استان کشور از جمله آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، قم، لرستان، مرکزی و همدان از ابتدای آبان ماه درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

وی گفت: ۲۶۷ امدادگر هلال احمر در قالب ۵۳ تیم عملیاتی در ۴۳ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به ۸۴۶ نفر امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادگران از ۱۳۷ واحد مسکونی و تجاری درگیر آبگرفتگی با کمک دستگاه‌های پمپ، آب تخلیه کردند.

سلیمی کرد: امدادگران بین افراد گرفتار در سیلاب ۴۱۹ تخته پتو و ۱۳۵ کلیوگرم نایلون توزیع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
چرا یزد رو هیچوقت اعلام نمیکنید؟ چقدر بدبخته این یزد که هیییچوقت تو لیست بارون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
یزد همیشه خوشبخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
خدا باران رحمتش را بر ما نازل کنه وخودش به ما رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
چرا؟ قبل از فصول بارشی و نزولات جوی استانداران به راههای تمهیدات مقابله و مبارزه با سیلاب و سیل فکری نمیکنند و به راه چاره نمی اندیشند؟؟
نیاکان کهن ما از دوران ساسانیان تا....که نه بیل مکانیکی بود و نه ابزارآلات پیشرفته راهداری و راهسازی با زور بازو و دست خالی با حفر کانالها و خندق های بسیار عمیق و چاه های عمیق متصل به این کانالها و خندق ها آبهای نزولات جوی را جمع آوری و هدایت بسوی زمینهای خشک و تشنه میکردند...... چرا؟ امروزه استانداران با اینهمه تحقیق و پژوهش در مورد نقاط سیلابی و اینهمه فیلم و آرشیو و اسناد قابل دسترس همین کار ساده را نیز انجام نمیدهند و هر ساله باعث بسیاری از خرابی های ناشی از صدمات سیل و سیلآب های سهمگین و ناگهانی میشویم همه از کم کاری و عدم توجه به راهکارهائی که باید در فصول خشک و قبل از بارشهای آسمانی انجام میگرفت......
چرا؟ هیچکس احساس تعهد و مسئولیت نمیکند؟ چرا؟ همیشه باید سربزنگاه تمام امکانات استانی و کشوری را صرف مقابله با سیل و سیلآب هائی کنیم که از قبل میشد همین تمهیدات و چاره جوئی ها را انجام داد به خداوندی خدا قسم نه تنها از این آبهای جاری که تبدیل به سیل میشوند بلکه با بارور کردن همین ابرهای عبوری از سراسر کشور در طول فصول بارش آب تمام کشور را برای طول یکسال مصرف میشود ذخیره کرد میتوان با تمهیدات و چاره سازی ها تمام این آبها را به سفره های زیرزمینی خشک شده هدایت و زمینها را احیاء کرد میتوان تمام این آبها را بسوی کویرها و دشتهای لم یزرع هدایت کرد و با ایجاد دریاچه های مصنوعی و یا احیاء تالاب ها و دریاچه های طبیعی خشک شده دوزیستان و آبزیان حتی آبهای شور را پرورش داد و حتی صادرات کرد چرا؟ هیچکس به فکر نیست؟ چرا؟ هر ساله باید باعث هدر رفت نعمت و رحمت خداوند باشیم و این آبها را نه تنها از دست بدهیم و از آن بهره وری نکنیم بلکه هر سال با ایجاد خرابیهای سیل و سیلاب کلی هزینه و بودجه کشور را نیز برای جبران خسارات از دست بدهیم؟ چرا؟......چرا؟..........
آخرین اخبار