مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان خبر داد.

نیره پور ملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان خبر داد. و گفت: پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان یکی از بهترین زیستگاه‌های حیات وحش است که علاوه بر دارا بودن جمعیت‌های مطلوبی از علف خواران شاخص ایران مرکزی، زیستگاه مناسبی برای گونه‌های گوشتخوار راس هرم غذایی نیز است.

او افزود: تاکنون موارد متعددی از حضور یوزپلنگ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، گرگ، کفتار و انواع روباه‌ها در این منطقه به ثبت رسیده و اخیراً ردپای پلنگ در این منطقه رویت شد که با پیگیری‌های به عمل آمده، تصویر پلنگ ایرانی برموضوع صحه گذاشت و حضور قطعی این گونه چتر در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مستندشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد تصریح کرد: گونه‌های راس هرم‌های غذایی نقش اکولوژیکی مهمی را در طبیعت بازی می‌کنند و کــاهش فراوانــی و گســتره پراکنــدگی آنهــا بــه دلیــل فعالیت هــای توسعه‌ای انسان منجر به کاهش و تغییرات ساختاری تنوع زیستی و تاثیر بر عملکرد اکوسیستم می‌گردد.

پورملائی ادامه داد: نابودی گوشتخواران بزرگ به عنوان گونه‌های چتر و سـنگ سـرطاق اکوسیسـتم هـا، بدون تردید پیامـدهای نـاگواری را بـرای کـل اکوسیسـتم به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

یک قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مشاهده شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.