معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، دانش‌آموزان را سفیران ترویج پدافند غیرعامل و پیش برندگان این امر دانست و گفت: باید با دانش، اندیشه و برنامه‌ریزی دقیق در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار عسگر کریمیان در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس فارس با اشاره به اینکه بالاترین قشر شهدا در کشور شهدای دانش‌آموز است، گفت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم که درواقع بیانگر اثرگذاری و جایگاه دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان در عرصه کشور سازی و کشورداری است.

او، پدافند غیرعامل را دفاع بدون استفاده از سلاح در مقابل خطرات و تهدیدات، آسیب‌ها و دشمنان دانست و گفت: لازمه این نوع دفاع، شناسایی نقاط حساس و در معرض خطر و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

سردار کریمیان، پدافند غیرعامل را بسیار مهم‌تر از پدافند نظامی دانست و گفت: در شرایط کنونی کشور عزیزمان، ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش آن، یکی از الزامات است.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که پدافند غیرعامل را امری دائمی، مستمر و همیشگی و بسیار مهم معرفی کرده، گفت: با آنکه از عمر سازمان پدافند غیرعامل زمان زیادی نمی‌گذرد و این سازمان جوان و نوپاست، ولی باهمت تمام کارگذاران در این امر و همچنین مسئولین دلسوز و پرتلاش و فهیم در استان‌ها، اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است.

سردار کریمیان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اقدامات ترویجی در بحث پدافند غیرعامل گفت: بحث آموزش و شبکه‌سازی پدافند غیرعامل امری بسیار مهم برای اجرای سیاست‌های کلان کشور است و در معاونت آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل و همچنین در دانشگاه‌های معین و زیر ربط، این امر آغازشده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در چند سال گذشته بیش از ۲ هزار فارغ‌التحصیل در مقطع فوق‌لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا در امر پدافند غیرعامل و بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب ارزشمند در خصوص پدافند غیرعامل چاپ و نشر شده است.

او تشکیل جبهه فرهنگی و پدافند فرهنگی را یکی از روش‌های مقابله با دشمن با بهره‌گیری از مؤلفه‌های پدافند غیرعامل و ایستادگی در مقابل تهدیدات و آسیب‌های داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: در این راستا دانش‌آموزان نقش بسیار مؤثری دارند.

کریمیان افزود: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی و نرم، زیر سؤال بردن هویت ایرانی و اسلامی به معنای ایجاد بحران هویت است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل را امری گسترده دانست و گفت: این نوع پدافند در چند کلمه استتار و مصونیت سازی و پوشش خلاصه نمی‌شود.

او گفت: دشمن در تلاش است با استفاده از قول‌های رسانه‌ای، مخصوصاً فضای مجازی و با تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی گسترده بحران هویت به وجود بیاورد و پایه‌های اساسی قدرت ملی کشور را از بین ببرد و قدرت بازدارندگی ما را تضعیف کند.

سردار کریمیان به دانش‌آموزان توصیه کرد: شما باید نسبت به سرنوشت کشور حساس باشید و روحیه مطالبه گری داشته باشید و در تقویت این روحیه تلاش کنید و مسئولین زی ربط حاضر نیز موظف‌اند که ایران را حفظ کنند و سالم و سلامت به دست شما آینده‌سازان بسپارند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، از روش‌های نبرد دشمن در عرصه گسترده جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را حضور هدفمند در فضای مجازی دانست و گفت: امروز خانواده‌ای نیست که درگیر مسئله فضای مجازی نباشد؛ اگر در این فضا از توانمندی و پتانسیل‌های خود بهره نبریم قطعاً مغلوب میدان خواهیم شد.

او با تأکید بر حضور هوشمندانه در فضای مجازی گفت: امروز تهاجمات سایبری مدنظر دشمن است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما در وسط میدان جنگیم و به‌شدت با دشمن در ۳ عرصه ترکیبی جنگ نرم، سخت و نیمه سخت امنیتی درگیریم.

کریمیان با اشاره به هوش و انرژی بالای دانش‌آموزان و تأثیرگذاری بسیار آن‌ها در امر پدافند غیرعامل گفت: آن‌ها می‌توانند در این عرصه تأثیرگذار باشند و در بحث تولید محتوا با گرفتن اطلاعات لازم می‌توانند کمک شایانی کنند و یکی از جورچین‌های دفاعی ما در برابر دشمن باشند.
انتهای پیام/م

آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.