برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استقبال از این نمایشگاه امسال، کم نظیر بوده و تا کنون ۲۴۰۰ فناور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند و با رشد ۴۰ درصدی در حوزه عرضه فناوری نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

او از رشد تقاضا در حوزه فناوری نیز خبر داد و گفت: همه ساله عرضه کنندگان فناوری بیشتر از متقاضیان بودند، اما امسال در تعداد متقاضیان نیز تغییرات قابل توجهی مشاهده می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از تولیدات داخل و تامین فناوری‌ها از داخل کشور در شرایط تحریم، بیان کرد: نیاز‌های بخش صنعت و معدن با همکاری وزارت صمت در این نمایشگاه در غرفه‌ها ارائه شده و این نمایشگاه می‌تواند بستری برای ارائه نیاز‌های واقعی بخش صنعت و متخصصان، شرکت‌های دانش بنیان و فناوران باشد.

جهانگیری گفت: دانشگاه‌ها نیز مطالعاتی را به منظور ایجاد تعامل بیشتر بین بخش صنعت و نمایشگاه فناوری انجام می‌دهند.

او با بیان این که به طور معمول از سراسر شهر‌های کشور در این نمایشگاه شرکت کننده داریم، بیان کرد: امسال علاوه بر ثبت نام کنندگان استان خودمان، بیشترین ثبت نام‌ها از استان اصفهان و تهران انجام شده‌اند.

او گفت: اثربخشی این نمایشگاه همه ساله توسط موسسه پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و با تهیه نمونه اوپتیموم ارزیابی شده و نتایج به ما منعکس می‌شود.

او گفت: بنابه ارزیابی جهاد دانشگاهی، ما در شاخص‌های مختلف به طور معمول نمره بین هفت تا ۱۴ درصد را کسب می‌کنیم که در ادبیات علم و تکنولوژی، رقم تاثیرگذاری بوده و نتایجی که کسب می‌کنیم، قابل قبول است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحریم‌ها روابط بین‌الملل و حضور مهمانان خارجی در برگزاری نمایشگاه رینوتکس را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: علاوه بر این، ما نمی‌توانیم تبلیغات وسیع بین‌المللی انجام داده و تبلیغات‌مان در حد مکاتبات با سفیر‌ها است.

او اضافه کرد: همه ساله حدود شش کشور در این نمایشگاه حضور داشتند که امسال نیز صحبت‌هایی در خصوص حضور ترکیه و جمهوری آذربایجان وجود دارد.

او با اشاره به حضور مهمانان و سخنرانان کشوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیان کرد: حداقل یکی از وزرا و به احتمال زیاد وزیر صمت، معاونان وزرا، مسئولان صندوق شکوفایی و فناوری در مراسم افتتاحیه حضور پیدا می‌کنند.

جهانگیری افزود: دانشگاه‌ها خودشان در این نمایشگاه غرفه دار و میزبان بوده و مسئولیت چند زون با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها است.

او اضافه کرد: چندین سازمان نیز مانند خانه معدن ایران از تهران مسئولیت زون‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

او از حضور زونی جدید تحت عنوان زون هوافضا با همکاری پژوهشکده دانشگر‌های فضایی تبریز و تهران، در این نمایشگاه خبر داد.

 

انتهای پیام/ش

 

نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.