امسال آمار مسمومیت بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای امسال، ۴۸ نفر در استان بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه سه مورد از این مسمومیت‌ها در محل درمان و ۴۲ مورد نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند افزود: سه نفر دیگر متأسفانه جان خود را از دست دادند.

حیدری با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق استان و احتمال افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اضافه کرد: علایم مسمومیت با منوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود.

او ادامه داد: بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند و سعی در خوابیدن می‌کنند.

حیدری گفت: اگر تمام افراد خانواده به علایمی شبیه به آنفلوآنزا (سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید و حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی) مواجهه شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

او از مردم خواست: از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری حتما مسیر دودکش را بررسی کنند.

انتهای پیام/ف

مسمومیت ۴۸ نفر بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن

برچسب ها: علوم پزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار