مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رشد ۴۲ درصدی تخلیه بار در این مجتمع بندری خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تخلیه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالا‌های اساسی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال گفت: از مجموع ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری، نزدیک به ۱۲ میلیون تن از آن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.
او افزود: ذرت، جو، کنجاله، سویا، دانه روغنی، شکر، روغن خوراکی و برنج را از جمله کالا‌های اساسی هستند که در بازه زمانی مذکور تخلیه شده است.

دریس اظهار داشت: ذرت با ۵ میلیون تن بیشتر حجم کالا‌های اساسی را در بین کالا‌های تخلیه شده به خود اختصاص می‌دهد که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به ورود ۹۳۶ فروند کشتی در مدت یاد شده به مجتمع بندری امام خمینی (ره) تصریح کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب و بهره گیری از توان نیرو‌های عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، به طور شبانه روزی کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه می‌شوند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، با تخلیه بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار انواع کالای نفتی و غیرتی تا پایان مهرماه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بزرگ بندری رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

افزایش تخلیه بار در بندر امام خمینی (ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.