آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۰ هزار کودک زرند

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۰ هزار کودک زرندی بین ۳ تا ۶ سال همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۰ هزار کودک زرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد ابراهیمی رئیس بهزیستی زرند با اعلام اینکه تشخیص بموقع اختلالات بینایی در جلوگیری از مزمن شدن بیماری چشمی مؤثر است گفت: انتظار داریم خانواده‌ها با استقبال از این طرح کمک کار ما برای اجرا باشند.

او افزود: این طرح به صورت رایگان و در مهد‌های کودک، خانه‌های بهداشت و مکان‌های مشخص شده از سوی این سازمان اجرائی خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند بهترین زمان و فرصت برای جلوگیری از تنبلی چشم سنین سه تا شش سال است گفت: در صورت شناسایی اختلال و تنبلی چشم این افراد برای سایر اقدامات به سازمان‌های مربوطه معرفی خواهند شد تا سلامت خود را بدست آورند.

او تصریح کرد: سال گذشته غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۵۷۰۰ نفر کودک زرندی انجام شد که ۵۹ درصد را تحت پوشش قرار گرفته و از این تعداد ۵۰۰ نفر به تنبلی چشم تشخیص و به اپتومتریست ارجاع داده شدند که در غربال نهایی نیز تعداد ۵ نفر دچارآمبلیوپی بودند واقدامات درمانی در خصوص آن‌ها صورت گرفته است.

او با اعلام اینکه ۱۸۰ مرکز شامل ۸۰ مرکز پیش دبستانی، ۵۲ خانه بهداشت، ۲۰ مهد قرانی و ۲۸ مهد کودک تحت پوشش بهزیستی شهری و روستائی آماده ارائه خدمات به شهروندان می‌باشد گفت: سعی داریم بیش از ۸۵ درصد از کودکان را در این طرح تحت پوشش قرار دهیم.

او تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای معاینه فرزندانشان در طرح غربالگری بینایی به مجتمع‌های بهزیستی و مهد‌های کودک، مراکز بهداشت در روستا‌ها و شهر‌ها مراجعه کنند.

شایان ذکر است طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از هر ۱۰۰ نفر کودک ۲الی۳ نفر دچار تنبلی چشم هستند ودر ایران بین ۲ تا ۰/۵ درصد نیز درگیر این بیماری هستند.

انتهای پیام/ح

پیشگیری از تنبلی چشم برای ده هزار کودک زرندی

برچسب ها: تنبلی چشم ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار