متخصصان داخلی فولاد مبارکه به دانش تعمیر اساسی پایه آنیل واحد آنیلینگ و شست وشوی الکترولیتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان دست یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی ایرانپور سرپرســـت تعمیــــرات خطــــوط آنیلینــــــگ و شست‌وشوی الکترولیتی فولاد مبارکه واحد بازپخت هیدروژنی (آنیلینگ)، را یکی از مجموعه واحد‌های ناحیۀ نورد سرد معرفی کرد و گفت: وظیفه‌ی واحد عملیات حرارت‌دهی و پخت کلاف‌ها به‌منظور یکنواخت‌سازی ساختار متالورژیکی ورق همچنین دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر است و پس از آن کلاف‌ها برای ادامۀ فرایند به واحد بعدی در ناحیۀ نورد سرد منتقل می‌شوند.

محمدعلی ایرانپور افزود: با به توافق نرسیدن شرکت سازنده بامدیریت نورد سرد در پی درخواست هزینه هنگفت تعمیر بدون تضمین پایه آنیل، این قطعه حساس برای تعمیر اساسی به تعمیرگاه مرکزی بازگردنده شد.

او گفت: در این طرح با ۲۵۰ هزار نفر ساعت کاری، ابتدا پایه دمونتاژ و قطعات آن تعمیر اساسی و سپس وارد مدار شد و پس چندین هفته پایه آنیل با بازدهی مطلوب و بدون هیچ مشکل خاصی فعال است.

سرپرست تعمیرات خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی فولاد مبارکه، کسب دانش فنی و تکنیک تعمیر پایه‌های واحد آنیلینگ و نهادینه شدن آن در این واحد را از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح صنعتی بزرگ اعلام کرد و گفت: با دستیابی به دانش فنی تعمیر این قطعه حساس علاوه بر صرفه‌جویی سه میلیارد ریالی، از توقف پایه به مدت دو ماه و کاهش ۱۵۰۰ تنی تولید جلوگیری شد.

انتهای پیام/م

 

تعمیر اساسی پایه آنیل واحد آنیلینگ و شست وشوی الکترولیتی شرکت فولاد مبارکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.