۳ هزار کودک دامغانی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود زحمتکش رئیس اداره بهزیستی دامغان سه هزار کودک شهرستان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت، گفت: ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی عهده‌دار اجرای طرح خواهند بود.

او بیان اینکه یک دستگاه غربالگری بینایی تحویل بهزیستی دامغان شد، افزود: این دستگاه باهدف روند اجرای غربالگری در مناطق دورافتاده و کودکان که با غربالگری در معاینه چارت همکاری نمی‌کنند به شهرستان اختصاص یافت که در طول اجرای طرح آمبلیوپی از این دستگاه استفاده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی دامغان بیان: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه امسال و هم‌زمان با سراسر کشور و به مدت دو ماه در سطح ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی و مراکز پیش‌دبستانی و مهد‌های کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی اجرا خواهد شد.

محمود زحمتکش بابیان اینکه ۲۰ مهدکودک تحت پوشش و نظارت این اداره هستند، ابراز داشت: ۸۲ مربی در مهد‌های کودک فعالیت و در اجرای طرح ملی غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) همکاری دارند.

او  بابیان اینکه سه هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان از خدمات این اداره در طول سال برخوردارند، اظهار داشت: اگر به جسم و روان کودکان خود اهمیت و با غربالگری به‌موقع از بروز معلولیت ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کنیم می‌توانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

انتهای پیام / م

۲۰ مهدکودک تحت پوشش و نظارت بهزیستی استان سمنان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.