موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

مردم عراق صف خود را از شیعه‌های انگلیسی جدا کنند/آمریکا از عوامل مشکلات اقتصادی در عراق است

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم متدین عراق تحت زعامت مرجعیت و دولت قانونی، راه حل اصلاحات را می‌شناسند.

مردم عراق راه حل اصلاحات را می شناسند/ نفوذ گروه های منحرف در تظاهرات مردم عراقبه گزارش  خبرنگار  احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران گفت: مسئولین محترم یادتان باشد هر مسئولیتی که در این دنیا دارید در قیامت از آن سؤال می‌شود. در وقت عبور از صراط سؤال می‌شود که با امانت انقلاب چه کردید و آیا وظیفه‌ای که برعهده شما گذاشته شده بود را خوب انجام دادی یا نه؟ به یاد فقرا و مستضعفان بودی یا نه؟ سعی کردی مشکلات را حل کنی یا نه؟ آیا امضائی که باید انجام می‌دادی را زود انجام دادی یا به امید دریافت زیرمیزی، آن را به تأخیر انداختی؟

موحدی کرمانی با بیان اینکه مردم به مسئولان امنیت و فرهنگ کشور اعتماد می‌کنند، اظهار داشت: مردم، فرزندانشان را به دبستان و دبیرستان و دانشگاه‌ها می‌فرستند؛ این مغز‌ها به‌عنوان امانت دست شماست، با این مغز‌ها چه می‌کند؟ این مغز‌ها را با چه محتوایی پر می‌کنید؟

 امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به والدین گفت: ببینید فرزندتان در موبایل خود چه می‌بیند؟ اگر صحنه‌های آلوده دید، این دیگر آلوده شده است و باید مراقب باشید. کسانی که می‌گویند بگذاریم این صحنه‌ها آزاد شود تا خودشان انتخاب کنند، عجیب است؛ آیا اجازه می‌دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیار مردم قرار دهد و بگوید خودتان تشخیص دهید؟ نوجوان و کودک تشخیص دهد؟ جوانی که در مسائل فقهی اطلاعات کافی ندارد تشخیص بدهد؟

او با اشاره به فرمایشات مقام معظّم رهبری در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب به مردم لبنان و عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی  با بیان اینکه مردم عراق از صدسال گذشته به دلیل ساختار غلط برنامه و توزیع بودجه در فقر و تبعیض به‌سر می‌برند، گفت: بودجه عراق بین احزاب و گروه‌ها و فراکسیون‌ها توزیع می‌شود و مردم عملاً بهره‌ای از بودجه ندارند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم در تجمعات خیابانی خود خواهان عدالت و حل مشکلات بودند و هستند. مرجعیت محترم عراق هم دولت را مؤظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات کردند. در عین حال آنچه در روز‌های اخیر شاهد بودیم و شنیدید فقط مطالبه اصلاحات اقتصادی نبود. دشمنان عراق هم بیکار ننشستند و از گوشه‌ای وارد شدند و در برخی شهر‌ها بخصوص بصره و اماره به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند و جمع کثیری را کشته و عده‌ای را مجروح کردند و حتی برخی متدینین را قطعه قطعه کرده و برخی را در آتش سوزاندند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دشمن مترصد است که فرصتی به دست بیاورد و بر موج سوار شود، گفت: سفیر آمریکا در عراق به‌طور علنی از خشونت حمایت می‌کند و با صراحت نیرو‌های انتظامی عراق را از کنترل این رفتار‌ها منع می‌کند و این در حالی است که دولت آمریکا از ۱۶ سال پیش، روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت عراق را تحت عنوان غرامت جنگی، چپاول می‌کند و یکی از عوامل مشکلات اقتصادی عراق، آمریکا است.

او  افزود: مردم متدین عراق تحت زعامت مرجعیت و دولت قانونی، راه حل اصلاحات را می‌شناسند و توان حل مشکلات خود را دارند، کما اینکه در سال‌های اخیر توانستند بحران امنیت را حل کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه برخی گروه‌های منحرف که ما آنها را شیعه انگلیسی می‌نامیم در تظاهرات مردم عراق نفوذ کرده‌اند، گفت: این گروه‌ها جنایت‌هایی را در کربلا و بصره و اماره مرتکب شده‌اند که مردم عراق باید صفوف خود را از این‌ها جدا کنند. 
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش به تحولات اخیر لبنان اشاره و تصریح کرد: ریشه اصلی تظاهرات مردم در لبنان عدم اعتنای دولت به مشکلات معیشتی مردم است، در طول سال‌های گذشته، دولت حریری از خارج وام گرفته و مردم لبنان را بدهکار کرده است و این در شرایطی است که این وام‌ها در زندگی مردم بهبود ایجاد نکرده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: در حالی که نیاز سالانه اداره اقتصاد و معیشت مردم لبنان حدود 15 میلیارد دلار است، دولت‌های مختلف این کشور، با بی‌تدبیری، حدود 120 میلیارد دلار بدهی، روی دست مردم گذاشته‌اند که سود سالانه این وام‌ها، از درآمد سالانه دولت بیشتر است؛ مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمده‌اند و چاره کار خود را در اعتراض دسته‌جمعی دیده‌اند.

او با بیان اینکه دولت لبنان باید از این آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند، اظهار داشت: استعفای نخست‌وزیر لبنان نشان داد که بعضی از دسته‌های سیاسی لبنان، مصلحت رژیم صهیونیستی و آمریکا و بعضی دولت‌های عرب را بر مصلحت مردم ترجیح می‌دهند، استعفای نخست‌وزیر می‌تواند سبب تشدید اعتراضات خیابانی شده و در نهایت طوایف مختلف را به یکدیگر درگیر کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در توصیه‌ای به طوایف لبنانی، گفت: به برادران از طوایف مختلف، شیعه، مسیحی و سنی، به‌خصوص به رهبران آنها توصیه می‌کنیم که مراقب باشند، لبنان دشمنان خشمگینی دارد، همان‌ها که از مردم مقاوم این کشور لطمه خورده‌اند، همان‌ها که مقاومت سرسختانه حزب‌الله و مردم لبنان را برای جهان اسلام و جهان عرب الهام‌بخش می‌دانند و از آن می‌ترسند، اینها در کمین همه لبنانی‌ها نشسته‌‌اند و به اختلافات داخلی لبنان دل بسته‌اند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تأکید کرد: مقاومت لبنان با اکثریتی که در مجلس این کشور دارد، می‌تواند دولت تشکیل دهد، اما گرایشی به آن ندارد و مایل است قوانین و توافقاتی که در حدود 30 سال اخیر میان طیف‌های لبنانی برقرار بوده است را مراعات کند و شیعیان و حزب‌الله کماکان بازوی یاری همه لبنانی‌ها باشد، از خدا می‌خواهیم که هر چه زودتر این فتنه‌ها را خاموش کند و مردم لبنان و عرق هر چه سریع‌تر طعم وحدت را بچشند.

او افزود: برادران و خواهران، در اطراف ما ناامنی غوغا می‌کند، اما ایران امن است، دلیل امنیت وجود پربرکت ولی‌امر، رهبر عزیز و گرانقدر است، هر توطئه‌ای که دشمن کرد، رهبر بیدار انقلاب این شخصیت بزرگ که خدا به حرمت قرآن وجود عزیزش را تا ظهور مهدی(عج) حفظ کند و در کنار مهدی(عج) در خدمت به خلق بگمارد، آن را مدیریت کرد، ایشان نیروهای مسلح را مدیریت، مردم را ارشاد می‌کند، در مقابل دشمن می‌ایستد و به هیچ نحوی تسلیم نمی‌شود و به ما هم توصیه می‌کند که بایستید، عزت شما در گروی مقاومت و ایستادن است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه طبق آیات صریح قرآن، اصلا نباید از دشمن بیگانه ترسید، خطاب به مسئولان کشور، گفت: مراقب باشید، از دشمن نباید ترسید، اما از فاصله طبقاتی باید ترسید، از رو آوردن مسئولین به زندگی اشرافی و اشرافی‌گری و دریافت حقوق‌های کلان و فراموش کردن مستضعفان باید ترسید، دشمن خارجی را قوی دیدن و خود را ضعیف پنداشتن، خطری است که باید از آن ترسید.

 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
تمام فتنه زیر سر ام-----------ریکا و اس-----------رائیل وع----------ربستا ن است خداوند همه شان قرین لعنت قرار دهد .
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
لعنت برجوخه های اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
ایت الله سیستانی گفته هیچ کس حق تحمیل دیدگاه خود بر مردم عراق ندارد. این سخن ایت الله سیستانی مطمئنامنافاتی با سخنان دلسوزانه مقام معظم رهبری و سایر مسئولان دلسوز ملت عزیز ما ندارد. مرگ بر امریکای فتنه گر که عامل بدبختی و دخالت در ممالک اسلامی و منطقه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
امریکا عامل همه بدبختی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بخصوص اسرایل
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
چرا امام جمعه برای کازرون مشخص نمی شود الان مدت زیادی از شهادت حجت‌الاسلام خرسند میگذرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
چرا امام جمعه برای کازرون مشخص نمی شود الان مدت زیادی از شهادت حجت‌الاسلام خرسند میگذرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
چرا امام جمعه برای کازرون مشخص نمی شود الان مدت زیادی از شهادت حجت‌الاسلام خرسند میگذرد
آخرین اخبار