یک مقام وزرات خارجه روسیه معتقد است زمان کافی برای مسکو و واشنگتن وجود ندارد تا پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای میان دو طرف را جایگزین کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر زمان کافی برای مسکو و واشنگتن وجود ندارد تا پیش از انقضای پیمان تسلیحات هسته‌ای استارت نو در سال ۲۰۲۱، پیش نویس را جایگزین کنند.

ولادیمیر لئونتیف، یک مقام وزارت امور خارجه گفت: این واضح است که در زمانی که باقی مانده ما قادر به تهیه یک سند جایگزین کامل نخواهیم بود.

معاهده استارت نو، که آخرین معاهده مهم کنترل تسلیحات هسته‌ای بین روسیه و آمریکا است، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک را که دو قدرت هسته‌ای جهان می‌توانند مستقر کنند، محدود می‌کند.

پیمان استارت نو در سال ۲۰۱۰ بین آمریکا و روسیه امضا شده و در ۵ فوریه سال ۲۰۱۱ اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک‌های بالستیک قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های سنگین نباید از ۷۰۰ فروند بیشتر باشد. حداکثر تعداد کلاهک‌های هسته‌ای برای هر طرف ۱۵۵۰ تعیین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار