امام جمعه دزفول گفت: به منظور پیشگیری از خسارت به برنجکاران، همزمان با برداشت برنج، از واردات این محصول به کشور جلوگیری شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان با اشاره به اجازه کشت برنج بدلیل خسارات سیل فروردین امسال گفت: اکنون برنج کاران با مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات برای برداشت محصول مواجه هستند که باید برای رفع این مشکل اقدام لازم صورت گیرد.

او اظهار کرد: انتظار می‌رود همزمان با برداشت محصول برنج کشاورزان دزفول از واردات این محصول به کشور خودداری شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: کشاورزان برای برداشت محصول برنج با کمبود امکانات مواجه هستند که انتظار می‌رود اقدام لازم برای تامین دستگاه‌های مورد نیاز صورت گیرد.

امام جمعه دزفول با گرامیداشت ۱۳ آبان ۵۷ روز مبارزه با استکبار جهانی تصریح کرد: سفارت‌های استکبار لانه جاسوسی و فتنه در نقاط مختلف دنیا هستند و بساط فتنه گری در این مکان‌ها برپا است.

او با اشاره به تحولات عراق و لبنان افزود: دلسوزان و مردم این کشور‌ها باید اولویت خود را امنیت قرار دهند، زیرا با نا امنی و برهم خوردن اوضاع، امکان تحقق مطالبات مردم وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه دزفول با اشاره به ایجاد قرارگاه‌هایی توسط دشمن برای برهم زدن لبنان و عراق اذعان داشت: نیرو‌های مسلح برای فتنه‌های دشمنان باید آمادگی کامل داشته باشند.

اعلام هلاکت ابوبکر بغدادی، یک بازی سیاسی مضحک است

او اعلام هلاکت ابوبکر بغدادی را یک بازی سیاسی مضحک دانست و گفت: این تروریست بعد از اعلام پایان کار داعش توسط سردار سلیمانی یک مهره سوخته شد.

او بیان کرد: زنده ماندن ابوبکر بغدادی بسیاری از مسایل پشت پرده داعش را برملا می‌کرد به همین دلیل اقدام به کشتن او کردند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ اسلامی ایرانی ما باید تقویت شود، زیرا دشمن با استفاده از ابزار‌های فرهنگی از جمله رسانه‌ها از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ما دریغ نمی‌کند.

او با اشاره به هفته وقف تصریح کرد: باید در انتخاب هیات امنای مساجد دقت شود، زیرا درصورت انتخاب درست بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه رفع می‌شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: توسعه فضا‌های حوزه علمیه دزفول مدنظر واقفان و خیران باشد، زیرا به شدت با مشکل مواجه هستند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه مسجد جامع مشکل جدی دارد و نیازمند توجه ویژه مسوولان است، اظهار داشت: برای درآمدزایی مساجد باید موقوفاتی در نظرگرفته شود.

او بیان کرد: ادارات اوقاف، میراث فرهنگی، فرمانداری و شهرداری مشکلات مساجد و موقوفه‌ها را در جلسه‌ای بررسی و رفع کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل اذعان داشت: اکنون با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستیم که رونق تولید به عنوان یکی از مصادیق پافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

مکان نماز خواهران مناسب نیست

امام جمعه دزفول در پایان با انتقاد از تعیین مکان نامناسب برای نماز خواهران در برخی مساجد ادامه داد: انتظار می‌رود مکان‌های مناسب تری برای خواهران در نظر گرفته شود.

او همه مسوولان دزفول را به وحدت، همدلی و تعامل برای رفع مشکلات توصیه کرد و اظهار داشت: مشکلات شهر با رعایت قانون رفع و از اقدام سلیقه‌ای خودداری شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کشاورزان ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.