عبدالله در دیدار با جهانگیری:

دولت آینده افغانستان به روابط نزدیکش با ایران ادامه می دهد/ سند جامع همکاری میان افغانستان و ایران نهایی شده است

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس اجرایی دولت افغانستان در تاشکند دیدار و گفتگو کردند.

دولت آینده افغانستان به روابط نزدیکش با ایران ادامه می دهد/ سند جامع همکاری میان افغانستان و ایران نهایی شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه اجلاس همکاری شانگهای در تاشکند، با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

عبدالله در این دیدار گفت که تا چند روز دیگر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام خواهد شد و حکومت آینده افغانستان، به تعهدات و روابط نزدیکش با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود که سند جامع همکاری میان افغانستان و ایران نهایی شده و امیدواریم به زودی امضا شود.

وی گشایش بندر چابهار را یک فرصت خوب برای گسترش مبادلات اقتصادی میان کشورهای منطقه به ویژه افغانستان، ایران و هند عنوان کرد و گفت که افغانستان خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران نیز ضمن تبریک گفتن برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که جمهوری اسلامی ایران به همکاری و روابط نزدیک با حکومت برخاسته از انتخابات افغانستان ادامه می‌دهد.

جهانگیری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را گامی بلند در راستای نهادینه شدن مردم سالاری و ثبات در افغانستان خواند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور ایران همچنین بر پیکار مشترک کشورهای منطقه به ویژه ایران و افغانستان با تروریسم به خصوص گروه داعش تاکید ورزید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جهانگیری ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.