امام جمعه جمعه پلدختر گفت: لایروبی رودخانه کشکان با توجه به آغاز فصل بارندگی، مطالبه جدی مردم پلدختر از مسئولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل بارندگی مردم شهرستان پلدختر در شهر‌ها و روستا‌های مسیر رودخانه کشکان به طور جد خواستار لایروبی رودخانه کشکان هستند و برای مطالبه این موضوع مهم به دفتر نهاد امامت جمعه این شهر مراجعه می‌کنند.

او افزود: لایروبی رودخانه کشکان نیاز به کار کارشناسی ندارد و مردم با آگاهی خود می‌توانند تشخیص دهند که چه نقاط و بخش‌هایی از این رودخانه نیاز به لایروبی دارد.

امام جمعه پلدختر گفت: لایروبی رودخانه کشکان باعث می‌شود علاوه بر سیل از میزان استرس و اضطرابی که امروز روی دوش مردم سیلزده پلدختر سنگینی میکند، کم شود.

او افزود: تسریع در تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر چندین بار در مصاحبه‌های مختلف، تربیون نماز جمعه و دیگر تریبون‌ها بازگو و بیان شده که امروز نیز به این مسئله تاکید می‌شود.

موسوی یادآورشد: با توجه به آسیب‌های جدی ناشی از سیل در جاده پلدختر_خرم‌آباد هنگام بارندگی، هشدار‌های پلیس را نسبت به عدم تردد در این مسیر جدی بگیرند، چراکه قسمت‌هایی از این جاده زیر آسفالت آن، خالی بوده و ممکن است حادثه بیافریند.

او افزود: مردم هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند و هنگام بارندگی و نامساعد بودن هوا، در حاشیه رودخانه تردد و اسکان نکنند.

امام جمعه پلدختر به راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: سه رویداد مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار بیرحمانه دانش آموزان توسط دژخمیان رژیم ستم‌شاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده که بسیار حائز اهمیت است.

او اظهار داشت: از این رو راهپیمایی ۱۳ آبان باید متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود، زیرا امروز دشمن بیخ گوش کشور ما با تمام توان و تلاش در حال توطئه برای ضربه و لطمه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی اغتشاشات و اتفاقات امروز در عراق، لبنان و افغانستان را بهانه دشمن برای لطمه زدن به ایران دانست و یادآورشد: هدف دشمن در این اغتشاشات ایران به عنوان محور مقاومت است که می‌خواهد آن را از میان بردارد.

او یادآور شد: باید یک فراخوان عمومی در ۱۳ آبان امسال در کشور رقم بخورد و شرکت در این راهپیمایی برای همه اقشار مختلف مردئم از هر صنف و قشری تکلیف است.

امام جمعه پلدختر گفت: مردم سراسر کشور از جمله در این شهرستان مانند مناسبت و راهپیمایی‌های گذشته با شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور چشم‌گیر خواهند داشت و حادثه به یاد ماندنی را رقم خواهند زد.

او تصریح کرد: ردپای شیطان بزرگ آمریکا و کشور‌های مرتجع منطقه در حوادث امروز عراق و لبنان پیدا و نمایان است و عربستان و امارات متحده عربی تلاش میکنند بیداری اسلامی را کمرنگ و از بین ببرند از این رو پول‌های هنگفتی برای این اغتشاشات در این دو کشور هزینه می‌کنند.

موسوی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان اشاره کردو یادآورشد:پس از بیانات مقام معظم رهبری تجمعات به ویژه در عراق رنگ دیگری گرفت که فرمودند دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی علاج نا امنی است از این رو مشخص است در هر کشوری نا امنی باشد همه وجود آن کشور مختل می‌شود.

او  افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مردم این کشور‌ها بدانند مطالبات به حق آن‌ها تنها در چارچوب قانون قابل تحقق است که در درون دولت‌های آنان فساد وجود دارد و باید فساد در این دو کشور برچیده شود تا به آرامش برسد.

امام جمعه پلدختر گفت: رمز موفقیت در عراق و لبنان اتحاد و همبستگی و مطالبات به صورت قانونی است که طی دو روز اخیر در کشور عراق اعتراضات شکل قانونی به خود گرفته است.

او عنوان کرد: دشمنان قسم خورده این خواب آشفته را به یقین برای کشور ایران دیدند و هدف کشور ما است که باید هوشیار باشیم.

موسوی یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان سال‌های گذشته، ایجاد اغتشاش را ابتدا در ایران شروع کردند که مردم جواب دندان شکنی به آن‌ها دادند و باید بیدار و هوشیار بود و لحظه‌ای غفلت نکرد تا دشمن به هدف و نقشه‌ای که طراحی کرده برسد.

او افزود: باید با وحدت، برادری و همبستگی نقشه‌های شوم دشمن را که هیچگاه دست از آن برنخواهد داشت، نقش برآب کرد.

امام جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: ملت ما ۴۰ سال مورد تحریم دشمن بوده و امروز نماد استقامت است و همیشه نقشه‌های شوم دشمن را نقش برآب کرده و اگر چنانچه بخواهند کوچکترین تحرکی داشته باشند مردم پاسخ خواهند داد.

او به قتل ابوبکر بغدادی اشاره و افزود:ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با ذوق زدگی تمام ادعایی نمود که سرکرده گروهک تروریستی داعش را در منطقه و مخفیگاه خود در سوریه به قتل رسانده که اگر چه این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت، اما در پس آن ابهاماتی وجود داشت و روسیه این موضوع را کذب محض اعلام کرد.

موسوی در پایان یادآورشد: کشته شده یا نشده ابوبکر بغدادی مهم نیست آنچه مهم است اهداف استکبار و آمریکا در پس این خبر مهم است، زیرا آمریکا خود پرورش دهنده داعش بوده وبه پشتیبانی، حمایت و پول آن‌ها داعش علم شده است.

انتهای پیام/م

لایروبی رودخانه کشکان مطالبه جدی مردم پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.