رییس اوقاف شهرستان شاهین شهر و میمه از ۲۲۸ رقبه وقف شده در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قربانی رییس اوقاف شهرستان شاهین شهر و میمه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: بزرگترین حُسن وقف، ماندگاری و پایداری اثرات آن در گذر زمان است و دخل و تصرف و تغییر در وقف امکان پذیر نیست.

او افزود: هم اکنون ۲۲۸ رقبه وقف در شهرستان شاهین شهر و میمه وجود دارد با توجه به اینکه این شهرستان نوظهور است و به نسبت سابقه و دیرینه کم خود، با دیگر شهرستان‌های استان در موقوفات و وقف رقابت دارد.

رییس اوقاف شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: ۹ بقعه متبرکه در شهرستان شاهین شهر و میمه وجود دارد که شاخص‌ترین آن‌امام‌زاده "قاسم (ع) " در "مورچه خورت" است، که در ایام و آیین‌های مذهبی جمعیت کثیری از مردم و گردشگران را در خود جای می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قربانی گفت: با ورود خیران به طرح ابقاع اماکن متبرکه، ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در راستای ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی، مذهبی و گردشگری هزینه شده است.

او تصریح کرد: در راستای احداث هزار و ۲۰۰ مترمربع رواق در امام‌زاده "شاه‌نعمت‌اله (ع) " در شهر "گز برخوار" مبلغ چهار میلیارد ریال، تکمیل رواق امام‌زاده "سیده‌صالحه‌خاتون (س) " در شهر "ازان"  حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای نصب تمثال رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و ساخت ضریح، مرمت و گچ‌کاری داخل حرم امام‌زاده "یوسف (ع) " در روستای "سُه" یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام قربانی با تاکید بر احداث زائرسرا و استفاده از پتانسیل گردشگری این اماکن افزود: در کنار بقاع متبرکه امام‌زاده "قاسم (ع) " در "مورچه خورت"، امامزاده "سیده‌صالحه‌خاتون (س) " در شهر "ازان" و امام‌زاده "یوسف (ع) " در روستای "سُه" زائر سرا‌هایی هستند که مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد.

او اظهار داشت: در خصوص موقوفاتی برای درمان بیماری‌های خاص، اشخاص بی‌بضاعت و ادامه تحصیل کودکان جامانده به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش سطح معرفتی و قرآنی شهرستان می‌طلبد قدم‌های خوبی برداریم.

حجت الاسلام قربانی، به اخذ ۶ سند مالکیت موقوفات در سال جاری اشاره کرد و گفت: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به واسطه جدید تاسیس بودن آن مشکل موقوفه خواری وجود ندارد، اما حدود ۲۰ پرونده قضایی ناشی از مسائل و مشکلات موقوفات در دادگستری و شورای‌حل‌اختلاف، فعال است.
 
انتهای پیام/ی
 

بزرگترین حُسن وقف، ماندگاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.