برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد دولت این کشور چندی پیش با اتحادیه اروپا درباره مبادلات مجاز از طریق ساز و کار ویژه مالی این اتحادیه موسوم به «اینستکس» به تفاهم رسیده است.

آمریکا مدعی تفاهم با اروپا بر سر مبادلات مالی با ایران شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد دولت این کشور چندی پیش با دولت‌های اروپایی در خصوص مبادلات مجاز از طریق ساز و کار ویژه مالی این اتحادیه با ایران موسوم به «اینستکس» به تفاهم دست یافته است.

برایان هوک در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام اروپایی‌ها برای راه‌اندازی ساز و کار اینستکس با هدف ادعایی تسهیل مبادله با ایران گفت: «ما شاهد انجام هیچ معامله‌ای از طریق اینستکس نبوده‌ایم. پیش‌بینی نمی‌کنیم که در هیچ مقطعی، از طریق این کانال فعالیتی که مشمول تحریم‌های آمریکا است انجام شود.»

نماینده ویژه آمریکا گفت: «ما به انگلیس، فرانسه و آلمان بسیار روشن گفته‌ایم که این کانال می‌تواند ساز و کاری برای تسهیل مبادلات غذا، دارو، دستگاه‌های پزشکی یا محصولات کشاورزی باشد، ولی نمی‌تواند مشمول فعالیت‌های قابل تحریم شود و فکر می‌کنم که مدتی پیش بر سر این به تفاهم دست پیدا کردیم. بنابراین، اروپایی‌ها این ساز و کار را برای تسهیل مبادلات کالا‌های قانونی راه‌اندازی کرده‌اند.»

برایان هوک مدعی شد: «فکر نمی‌کنم ایران هیچ وقت ساز و کاری متناظر با اینستکس ایجاد کند، چون اگر اینکار را بخواهد انجام دهد به شفافیت نیاز خواهد داشت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار