ضرورت جاری شدن فرهنگ وقف درجامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم جاری شدن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با جمعی از مسئولین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بمناسبت دهه وقف، با بیان اینکه، یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران احیای موقوفات است، افزود: بایستی فرهنگ وقف در جامعه جاری شود، زیرا به واسطه آن بسیاری از مشکلات مالی افراد بی بضاعت حل می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: اگر فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد باعث می‌شود رشد تولید ملی افزایش یافته و بیکاری و فقر از بین برود در نهایت بالندگی جامعه رادر پی خواهد داشت.

او افزود:لذا باید افرادی که می‌خواهند وقف کنند چیز‌هایی را وقف کنند که مردم از آن بهره‌مند شوند به عنوان مثال در حوزه‌هایی مانند آبادانی، مسکن، دانش بنیان، درمان، بهداشت و امثال این‌ها باشد.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید امامزاده‌ها قطب فرهنگی هر شهری باشند افزود: به عنوان مثال باید در یک راهپیمایی امامزاده‌ها محل تجمع مردم باشد که متاسفانه بر اساس نبود زیرساخت‌های لازم این امکان تا بحال وجود نداشته است.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام گرفته اداری کل اوقاف استان در سال جاری گفت:در هفت ماهه اول سال امسال ۲۲ وقف جدید به ثبت رسیده است، همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حوزه‌های مختلف فعال است و در همین رابطه ۸۷۵۱ موقوفه و ۱۹ هزار و ۷۰۲ رَقَبه و نیز ۵۳۳۹ مسجد در سامانه جامع ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

 

یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران احیای موقوفات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.