مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از یک هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال از سهم مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی هوا به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ و ۴۱۰ میلیارد ریال نیز امسال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد واریز شده است.

او بیان کرد:این اعتبار از محل درآمد‌های وصولی مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت این میزان اعتبار بتواند گامی گره‌گشا در توسعه مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد باشد.

غفاری با اشاره به اینکه پرداخت مالیات راهکار خوبی برای تعادل درآمدی اقشار مختلف جامعه و بسترساز توسعه متوازن است بیان کرد: وصول مالیات همراه با خوداظهاری و رضایت مؤدی با فرآیند مطلوب قانونی از اولویت‌های این دستگاه متولی است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه امسال چهار هزار میلیارد ریال مالیات برای وصول به استان تعیین شده گفت: میزان مالیات تعیین شده برای سال جاری دراین استان با ظرفیت‌های اقتصادی آن همخوانی ندارد.

غفاری افزود: وصول مالیات از اشخاص حقیقی این استان حدود ۶درصد است که این امر بیانگر توسعه نیافتگی اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد چالش برای وصول نشدن میزان مالیات خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: قانون حلقه آخر محسوب نشدن فعالیت شرکت نفت گچساران چالشی برای وصول مالیات این شرکت در استان محسوب می‌شود و این قانون نیازمند بازنگری است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان حدود سه هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیر مستقیم در سال ۹۷ پرداخت کردند.

محمدعلی غفاری افزود: این میزان مالیات بر ارزش افزوده، از عوارض ارزش افزوده کالا، خدمات و عوارض آلایندگی وصول شد.
 
در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۰ هزار مؤدی حقیقی و حقوقی وجود دارد.

این استان دارای ۱۷ شهرداری و حدود ۵۵۰ دهیاری است.
 
کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/غ

چهار هزار میلیارد ریال مالیات برای وصول به استان تعیین شد

برچسب ها: مالیات ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.