رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم پذیرش بیشتری در پارک‌های علم و فناوری داشته باشیم.

استقرار تعداد محدودی از شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوریمحمد جعفر صدیق، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پارک فناوری که در زمینه وزارت ارتباطات و اطلاعات است تقریبا نزدیک به یک سال است که شروع به کار کرده است.    

او ادامه داد: پارک‌ها غالبا در سمت عرضه علم و فناوری هستند و شرکت‌هایی عضو این پارک‌ها می‌شوند که حداقل سه سال از دوره تاسیس آن‌ها گذشته باشد؛ یعنی محصولی را عرضه کردند، اما بازار محدودی دارند.

صدیق بیان کرد: زمانی که شرکت‌ها عضو این پارک‌ها می‌شوند، سعی بر این است که گسترش یافته و توسعه بیشتری در بازار داشته باشند. در حال حاضر شرکت‌هایی از تهران و استان البرز و خراسان رضوی عضو این پارک‌ها هستند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: تا به امروز تنها ۲۵ شرکت در این پارک‌ها مستقر هستند در صورتی که ما ظرفیت بیشتری را داریم، اما به دلیل کمبود اعتبارات و عدم امکان آماده سازی ساختمان‌های مربوطه، نمی‌توانیم پذیرش بیشتری داشته باشیم.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
او گفت: پارک‌های علم و فناوری ابزار‌های دولت هستند که وظیفه حمایت از تحقیقات و توسعه بازار شرکت‌هایی که در آن‌ها مستقر هستند را بر عهده دارند، اما اگر اعتبارات وجود نداشته باشند شرکت‌ها از وظیفه و کارکرد اصلی خود عقب مانده اند یعنی به نوعی کل سیستم مختل می‌شود، در نتیجه باید میزان اعتبارات دولت بالا باشد.

انتهای پیام /

حضور ۲۵ شرکت در پارک علم و فناوری وزارت ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.