نخست‌وزیر عراق برای بررسی وضعیت امنیتی این کشور و اقدامات لازم برای حفظ ثبات در عراق با سران نظامی و امنیتی این کشور در جلسه‌ای گفت‌وگو کرد.

جلسه عبدالمهدی با سران نظامی عراق برای بررسی وضعیت امنیتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور شنبه شب برای بررسی وضعیت امنیتی و اقدامات لازم برای حفظ ثبات در عراق با سران نظامی و امنیتی این کشور گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است آن‌ها در این نشست آخرین تحولات را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم اقدام نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات و اجرای وظایفشان در راستای دستور حفاظت از اعتراضات مسالمت‌آمیز و اموال عمومی و خصوصی و تاسیسات حساس در سرتاسر کشور تاکید کردند.

در ادامه تحولات پرشتاب این روز‌های کشور‌های عراق، برهم صالح رئیس‌جمهور این کشور روز پنجشنبه در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور موافقت خود را با استعفا اعلام کرده و از گروه‌های سیاسی خواست در خصوص جایگزین وی توافق کنند.

کارشناس مسائل عراق در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد معتقد است مطالبات مردم عراق با دولت کنونی برآورده می‌شود، فقط باید جریان‌های سیاسی قبیله‌گرایی را کنار بگذارند. (بیشتر بخوانید)

مردم عراق از ماه اکتبر به دلیل شرایط اقتصادی خود و فساد مقامات دولتی دست به اعتراض زده‌اند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق شب جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این روز‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز و تحولات شتابان در کشور عزیزمان و فریاد‌هایی که از حنجره تظاهرکنندگان در میادین ایثار و گذشت در استان‌های عراق بیرون می‌آید، ما بر تعهد کامل خود به برنامه تدوین شده توسط مرجعیت دینی تاکید می‌کنیم.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار