مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال امروز در استان افتتاح‌شده و تا ۳۰ آبان ماه نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، اسماعیل قربانی با اشاره به آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان گفت : در این طرح پنج مرکز تخصصی مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا در استان در حال فعالیت هستند.

قربانی افزود : تعداد پایگاه‌های غیردائمی نیز ۱۰۰ عدد است و همچنین در خانه‌های بهداشت و تمامی مهدکودک‌های سراسر استان نیز غربالگری انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اسماعیل قربانی با اشاره به اینکه این برنامه در سه سطح انجام می‌شود، تصریح کرد: در سطح اول برنامه، مجریان غربالگری برنامه را اجرا می‌کنند و سپس در صورت بروز مشکل بینایی برای کودک، او را به بینایی‌سنج همکار برنامه ارجاع می‌دهند که مرحله دوم برنامه است.

قربانی افزود: در صورت سالم نبودن چشم، کودک به مرحله سوم برنامه ارجاع می‌شود که شامل معاینه و حتی عمل جراحی توسط پزشک همکار برنامه است.

او عنوان کرد: والدین بایستی این موضوع را جدی گرفته و حتماً کودکان خود را در مراکز مشخص‌شده مورد معاینه قرار دهند.

قربانی در انتها با تاکید بر اینکه تمامی هزینه‌های این برنامه توسط بهزیستی استان تأمین می‌شود، افزود: تنها هزینه اندکی که در این مراکز اخذ می‌شود به سبب هزینه خود دفاتر و پذیرش کودک است و هیچ هزینه‌ای جهت معاینه دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/ه

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.