بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال درباره حضور بازیکنان ضعیف خارجی در فوتبال ایران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش برهانی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال، درباره پنالتی که این هفته علی علیپور بازیکن پرسپولیس مقابل ماشین سازی از دست داد، اظهار کرد: او از روی اعتماد به نفس بیش از حد توپ را خراب کرد. یعنی مطمئن بود دروازه بان ماشین سازی به چپ یا راست شیرجه می‌زند و او با وسط زدن توپ، پنالتی را گل خواهد کرد. وگرنه هیچ مهاجمی دوست ندارد ضربه را به شکلی بزند که امکان گل شدن آن کم باشد. برای علیپور این توپ مهم بود، اما حامد لک می‌دانست که او چیپ می‌زند. البته نوع چیپ زدن توپ هم بد بود.

علیپور گل های حساسی برای پرسپولیس به ثمر رسانده است

برهانی ادامه داد: علیپور بازیکن متعهد و وظیفه شناسی است و پرسپولیس برای او مهم است. او می‌خواست بهترین کار را انجام دهد. علیپور آنقدر گل‌های حساس برای پرسپولیس به ثمر رسانده است، که حالا یک اشتباه هم مرتکب شده است. مثل فرشید اسماعیلی، او بازیکن خوبی است و من حس و حال او را کاملا در آن لحظه متوجه می‌شدم. اسماعیلی هم بازیکن زحمت کش و تاثیرگذاری است. می‌ترسیدم اسماعیلی را به خاطر آن اشتباه از دست بدهیم.

برهانی: اعتماد به نفس بیش از حد باعث خراب شدن پنالتی علیپور شد/ بازیکنان خارجی ضعیف به خاطر بده بستان‌های ناپاک وارد فوتبال ایران می‌شوند


بیشتر بخوانید: حیدری: کالدرون شناخت کافی از پرسپولیس ندارد/ تفکرات فنی در این تیم باید تغییر کند


برهانی درباره کیفیت پایین برخی از مهاجمان خارجی که به لیگ ایران می‌آیند، گفت: به نظر من بهتر است که به بازیکنان جوان داخلی فرصت بدهیم. اما متاسفانه باشگاه‌ها از روی سی دی بازیکنان خود را انتخاب می‌کنند. یعنی همین الان من می‌توانم بهترین گل‌های خودم را در یک سی دی قرار بدهم و برای یک تیم بازی کنم. البته نیاز به چند رابط هم دارم. این اتفاقات به خاطر بده بستان‌های ناپاک فوتبالی است. البته مدیر برنامه‌هایی داریم که شغلشان شریف و حساس است. یک سری دلال‌ها متاسفانه با مدیران و برخی افراد درون باشگاه‌ها بده بستان دارند و بازیکنان داخلی و خارجی بی کیفیتی را وارد باشگاه‌های ما می‌کنند.

این تعداد گل برای لیگ فاجعه است

او درمورد آمارضعیف گلزنی مهاجمان لیگ برتری گفت: اصلا کل لیگ کم گل بوده است. این تعداد گل برای لیگ فاجعه است. جای تعجب دارد که مدام بازی‌های کم گل و کسل کننده داشتیم. این حساسیت بازی‌ها را نشان می‌دهد. به نظر من در ادامه تیم‌ها یواش یواش جا می‌افتند، البته تعداد گل‌های این هفته (۱۰ گل) خیلی بد بود.

برهانی درباره بازی تراکتور و استقلال که با برتری ۴ گله آبی پوشان به پایان رسید، بیان کرد: این بازی به قول معروف همه آمار‌های ضعیف این هفته را شست و برد. بازی با کیفیتی که به نظر من از سطح آسیا هم بالاتر بود. هر ۲ تیم در زمان بازی برنامه ریزی داشتند و بازی خوبی دیدیم. هرچند که لیگ مان کم گل است.

برهانی: اعتماد به نفس بیش از حد باعث خراب شدن پنالتی علیپور شد/ بازیکنان خارجی ضعیف به خاطر بده بستان‌های ناپاک وارد فوتبال ایران می‌شوند

لیگ ما چند سالی است که بازیکن بازیساز ندارد

او گفت: لیگ ما چند سالی است که بازیکن بازیساز ندارد. تیم‌ها مدام به دنبال بازیساز خارجی هستند تا موقعیت سازی کنند. در استقلال بازیکنی مثل پاتوسی این کار را می‌کرد، اما الآن فقط ۵ ، ۶ بازیکن این مدلی داریم. البته مهاجم باید ذاتا گلزن باشد. مهاجمان خودشان هم در موقعیت سازی کاری نمی کنند.

برهانی درباره وضعیت خودش درحین زمانی که فوتبال بازی می‌کرد گفت: بیشترین گل زده من در سال ۸۷ به خاطر نوک بازی کردن بود. تمام بازی‌ها، مهاجم نوک بودم و به جز من و فرهاد مجیدی کسی مهاجم نوک بازی نمی‌کرد. سال‌های بعد اکثر بازی‌ها وینگر بازی می‌کردم. وقتی وینگر بازی می‌کردم وظایف دفاعی بیشتری داشتم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار