جاده شهداد – نهبندان با سیلاب ابتدای امسال موجب تخریب آن شد و با گذشته چندین ماه همچنان این محور به باتلاقی از گل و آب تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: بخش آسیب دیده جاده شهداد – نهبندان در منطقه‌ای با ارتفاع بسیار کمتر از مناطق اطراف قرار گرفته و سیلاب در این بخش تجمع کرده و منطقه کاملا باتلاقی است و به همین دلیل امکان اصلاح مسیر وجود ندارد.

آیت اللهی موسوی گفت:یک راه اضطراری در این مسیر بازگشایی شده است که فقط در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای استفاده عمومی مناسب نیست.

او تصریح کرد: اعتباری برای انجام مطالعات برای تعیین مسیر جدید در نظر گرفته شده و باید مشکل این جاده به صورت اصولی رفع شود تا در صورت سیلاب مجدد جاده تخریب نشود.


بیشتر بخوانید: اجتناب از تردد در مسیر شهداد-نهبندان


موسوی گفت: جاده فعلی در مسیر سیلاب قرار دارد و با توجه به امکان بارش‌های مجدد جاده در صورت ترمیم مجددا تخریب خواهد شد و اعتبارات هدر می‌رود به همین دلیل باید کار زیربنایی در این منطقه انجام شود.

اوبیان داشت: طول جاده تا نهبندان ۲۷۰ کیلومتر است که ۱۶۰ کیلومتر در حوزه استان کرمان قرار دارد و ۳۰ کیلومتر راه از بین رفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر تعیین تکلیف فوری این مسیر گفت: جاده نهبندان نقش تاثیر گذاری در زمینه حمل و نقل ایفا می‌کند و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: در زمان سیلاب جاده کرمان – دیهوک هم تخریب شد و عملا رفت و آمد به استان‌های شمالی با مشکل مواجه شد و رفت و آمد از مسیر یزد ممکن بود که راه بسیار طولانی شده بود.

پورابراهیمی افزود: مسیر فعلی یا باید زیرسازی مناسب داشته باشد و امکان تردد آب از جاده وجود داشته باشد و یا اینکه جابه جا شود.
اوبا اشاره به تذکر به وزیر راه از سوی نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسیری جایگزین برای جاده کرمان – دیهوک وجود داشته باشد که عملا این مسیر جایگزین شهداد – نهبندان است.

سیلاب در ۲۵ فروردین ماه سال جاری ۳۰ کیلومتر از جاده شهداد – نهبندان را تخریب کرد، بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیارد تومان برای بازگشایی این جاده نیاز است.

جاده نهبندان نقش تاثیر گذاری در زمینه حمل و نقل ایفا می‌کند و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ی

انتظاری ۲۴۰ روزه برای بازگشایی محور ارتباطی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.