پژوهشگران دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان برای نخستین بار در کشور شدند.
 
تولید ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان/ماده ای با قابلیت صادراتی و ارزش افزوده بالابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین باقری عضو مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه، گروهی از پژوهشگران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به معرفی روشی جدید و ارزان به منظور استخراج کازئین فسفوپپتید به عنوان ماده اولیه تولید کازئین فسفوپپتیدآمورفوس کلسیم فسفات (CPP-ACP) شدند.

او تصریح کرد: کازئین فسفوپپتید (CPP) با مهار کلسیم فسفات در pH غیر اسیدی در حالت آمورف و اتصال به پلاک دندانی، بعنوان منبعی فوق اشباع از کلسیم فسفات منجر به افزایش رمینرالیزاسیون و کاهش دمینرالیزاسیون دندان‌ها در زمان ایجاد پلاک پوسیدگی زا می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وجود این ماده استراتژیک در محصولات خوراکی مانند آدامس و محصولات بهداشتی دهان از جمله خمیردندان‌های ساخت داخل کشور می‌تواند نقش مهمی در کاهش قیمت محصولات حاوی این ماده و افزایش قدرت رقابتی خمیردندان‌های ساخت ایران با محصولات مشابه خارجی و بهره مندی عموم مردم کشورمان از این کالای موثر و ارتقای عدالت در حوزه سلامت را ایفا نماید و دارای قابلیت صادراتی با ارزش افزوده بالا محسوب می‌شود.

 این نوآوری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نام دکتر حسین باقری، دکتر عبدالرسول رنگ رزی اعضای هیات علمی مراکز تحقیقات مواد دندانی و دندانپزشکی و دکتر فرامرزی و دکتر حجت پناه عضو این تیم تحقیقاتی به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

تولید ماده ضدپوسیدگی دندان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.