مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده، نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۳۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۳ درصد کاهش داشته است.

کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۳۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۳ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: در مهر ماه امسال و در ۲۱ روز فعالیت، ۷۴۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام در این مدت، ۱۶۸۳۰۸ میلیون ریال بوده است.

کرشمه ترابیان اضافه کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۲ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۸ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس با بیان اینکه در یک ماهه اخیر ۲۶ ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند، افزود: سرانه معاملات هر کارگزاری در این مدت ۱۳۵۹۷۹ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۶۴۷۵ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/چ

معاملات بورس منطقه ای استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار