مدیر پدافند غیرعامل مرکز HSE و مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از برگزاری رزمایش ملی قطع برق و کارکرد مولد‌های آن در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

سیاوش خدابخشی مدیر پدافند غیرعامل مرکز HSE و مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولین رزمایش ملی قطع برق و کارکرد‌های مولد برق اضطراری با هدف مصون سازی زیرساخت‌های دریایی همزمان با هفته پدافند غیرعامل در مجتمع بندری امام خمینی (ره) برگزار شد.

او افزود: در جریان این رزمایش که برای نخستین بار و با هدف مصون سازی زیرساخت‌های دریایی و بندری در برابر آسیب‌ها و حملات احتمالی اجرا شد، کارکرد‌های مولد برق اضطراری طی یک ساعت قطع جریان برق اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

خدابخشی بیان کرد: برابر سناریوی این رزمایش که تحت نظارت ۲ نماینده از سازمان پدافند غیرعامل، طراحی و تدوین شد، آمادگی و توان دستگاه‌های مولد برق در ابعاد مختلف برای تأمین و پایداری جریان برق به منظور تداوم خدمات آزموده شد.

مدیر پدافند غیرعامل مرکز HSE و مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اجرای این رزمایش در تمامی بخش‌های اداری و عملیاتی اظهار داشت: تداوم جریان خدمات رسانی و آمادگی در برابر وضعیت‌های اضطراری از اهم شاخص‌هایی بود که در این رزمایش دنبال می‌شد و طی مدت زمان قطع برق و با بهره گیری از دستگاه‌های مولد برق محلی کوچک و بزرگ پایداری عملیات جاری حفظ گردید.

برگزاری این رزمایش در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان نخستین دستگاه اجرایی، اهمیت نقش و جایگاه این بندر بزرگ تجاری را در بازرگانی و زنجیره تأمین کالای اساسی بیــــان می‌کند.

انتهای پیام/گ

رزمایش ملی قطع برق برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.