مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از قطع شدن آب آشامیدنی چهار روستای شهرستان گلوگاه در پی بارندگی شدید دیشب و سیلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از قطع شدن آب آشامیدنی چهار روستای شهرستان گلوگاه در پی بارندگی شدید دیشب و جاری شدن سیلاب خبر داد و گفت:به این روستا‌ها هم اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود.

او افزود: بارندگی در مازندران از اواخر دیشب آغاز شد، ولی شدت و میزان بارش در شرق استان چندان زیاد بود که در مدت زمان کمی باعث آبگرفتگی معابر و زمین‌های کشاورزی و بسته شدن جاده سراسری مازندران به گلستان شد.

علی اصغر احمدی گفت: بیشترین میزان بارندگی چند ساعت گذشته استان مربوط به شهرستان گلوگاه به میزان ۱۴۲ میلی متر بود.

او پیش بینی کرد که جریان آب آشامیدنی این روستا‌ها تا فردا به وضعیت عادی برگردد.

احمدی که به همراه استاندار مازندران در منطقه حضور دارد، گفت: با توجه به شدت زیاد بارندگی و میزان بارش فراوان طی چند ساعت، بیشترین خسارت نیز به شهرستان گلوگاه در شرق استان وارد شد که از جمله آن مسدود شدن جاده ترانزیتی مازندران به گلستان از شب گذشته بود که با تلاش تیم‌های اجرایی راهداری، سپاه، دهیاران و شورا‌های روستا‌ها این جاده به صورت موقت بازگشایی شد.

او افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال پاکسازی جاده ترانزیتی هستند، چون برای رفع موقت مشکل یک لاین جاده بازگشایی شد و یک لاین دیگر در حال بازگشایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین از آبگرفتگی تعدادی از روستا‌ها و بخش‌هایی از شهر گلوگاه خبر داد و گفت که با تلاش نیرو‌های هلال احمر اقدامات لازم برای خروج آب از این مناطق در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر این به دلیل سرازیر شدن گل و لای از کوهپایه‌ها به سمت زمین‌های کشاورزی، بخشی از این اراضی از انباشت گِل خسارت دیدند که میزان خسارت و وسعت زمین‌های خسارت دیده را سازمان جهاد کشاورزی پس از بازدید میدانی و تهیه گزارش اعلام خواهد کرد.

احمدی انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی انهار و رودخانه‌ها را در کاهش آسیب باران شب گذشته به استان موثر دانست و گفت: فرمانداران با انجام این کار‌ها توانستند به خوبی بحران باران اخیر را مدیریت کنند.
 
منبع:ایرنا
 
انتهای پیام/س
 

قطع آب چهار روستای گلوگاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.