رئیس اندیشکده یقین گفت: کنترل رسانه به معنای کنترل قلب‌ها و ذهن‌هاست که نظام سلطه به در پی آن است.

کنترل رسانه به معنای کنترل قلب‌ها و ذهن‌هاستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در همایش پایان هژمونی آمریکا گفت: کنترل رسانه در جنگ نرم امروز، به معنای کنترل قلب‌ها و ذهن‌هاست که نظام سلطه در پی آن است.

او افزود: هژمونی آمریکا به دلار و اینترنت است که انحصار دلار و اینترنت دچار چالش شده است. آمریکایی‌ها علناً اعلام می‌کنند که سفارتخانه‌های آنها در کشورهای دیگر مرکز و نهاد براندازی هستند و برای آن سریال هم می‌سازند. اگر این لانه جاسوسی باقی می‌ماند ما با اتفاقات عجیبی مواجه می‌شدیم؛ لذا در صورت باقی ماندن سفارت آنها در ایران، با نفوذی که انجام می‌دادند، احتمال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی زیاد بود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اسنادی که از فتنه ٨٨ از سوی آمریکا بیرون آمده است، گفت: آن‌ها طرحی نوشته بودند که براساس آن خواستار انجام کودتا در ایران بودند و تنها مشکلشان نبود سفارتخانه در ایران بود، چراکه در آن صورت می‌توانستند با نیرو‌های نظامی دست به یکی و کودتا کنند؛ لذا مجبور شدند دست به انقلاب مخملی بزنند.

عباسی گفت: دو سه روز پیش بشار اسد گفت بهترین فردی که ماهیت آمریکا را به خوبی نشان داد همین ترامپ بود زیرا گفت ما بخاطر نفت در سوریه هستیم نه بخاطر کُردها.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم چگونگی و کیفیت حضور آمریکا در دوره قبل از انقلاب را درک کنیم باید به کشور‌های افغانستان، عراق و سوریه بنگریم، گفت: اگر خدای نکرده روزی پای آمریکا به ایران برسد که هیچ گاه اینطور نخواهد شد، استان‌ها و مناطق نفتی برای آمریکا جدا می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: ٤١ سال است ملت ایران بدون آمریکا سرپامانده است، لذا امروز که جشن مبارزه با استکبار گرفته‌ایم از اعتقاد ما به توحید سرچشمه می‌گیرد چراکه ما برای کسی جز خداوند مقام کبریایی قائل نیستیم.

وی عنوان کرد: کیسینجر بیش از ٤٠ سال قبل گفته است، کسی که انرژی را کنترل کند، کشور‌ها را کنترل می‌کند و کسی که غذا را کنترل کند، مردم دنیا را کنترل می‌کند و کسی که پول و نقدینگی را کنترل می‌کند، کل جهان را کنترل می‌کند لذا آمریکایی‌ها دلارشان را مبنای اقتصاد جهان گذاشتند تا سیطره‌شان را در جهان بگسترانند، اما از اهمیت اینترنت در عصر جدید نمی‌توان غافل شد.

عباسی اضافه کرد: همه کشور‌ها در حال حذف دلار را از معاملات تجاری خود هستند و این امر به یک فرهنگ جهانی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: وقتی می‌گوییم پایان هژمونی آمریکا فرارسیده، برای این است که آنها ٧٠ تریلیون دلار بدهی دارند. سال آینده میلادی سال سختی برای آمریکا، اروپا، ژاپن و چین است. کل بودجه ایران ٤٠٠ میلیارد دلار است ولی تا ترامپ روی کار آمد یک قرارداد ٤٦٠ میلیارد دلاری با عربستان بست و هرگاه دچار مشکل می‌شود از امارات ١٠٠ میلیار دلار پول به آن‌ها می‌پردازد، البته رفتارش با دیگر همپیمانانش در منطقه اینگونه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به تازگی فرمودند کشور را از جادوی پولی و مالی دشمن رها کنید و همچنین در هفته دفاع مقدس، فرمودند آقایی و سروری دلار را بشکنید؛ چین با ٤٣ کشور پیمان پولی بسته است و برزیل و دیگر کشور‌ها نیز این کار را کرده‌اند، ایران هم شروع کرده است و با برخی کشور‌ها مانند ترکیه و روسیه پیمان پولی دوجانبه دارد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: هژمونی آمریکا در دلار شکست خورده است و اخیراً شاهدیم با پیشرفت تکنولوژی سایبری چین، روسیه و هند هژمونی آن‌ها در عرصه سایبری هم در حال شکست و افول است. هژمونی آن‌ها در انرژی و رسانه هم به چالش کشیده شده است و آمریکا به زور می‌خواهد استیلای خود را نشان دهد.

عباسی با اشاره به سبک زندگی آمریکایی تصریح کرد: ترامپ نماینده سبک زندگی آمریکایی است، فردی که هر روز دروغ می‌گوید و در زمان انتخابات آمریکا، برخی روابط نامشروعش عیان شد. بقیه نماد‌های آن‌ها نیز هنرپیشه‌ها و ورزشکاران این کشور هستند که در جریان Me Too اعتراف کردند از شرف و انسانیت خود برای رسیدن به مدارج عالیه گذشته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حسن عباسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار