مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان کار دولت در سال ۱۴۰۰، هفتاد درصد از شهرستان‌های فارس صاحب‌خانه جوان شوند.

ساخت خانه جوان در ۷۰ درصد شهرستان‌های فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس امروز در مراسم افتتاحیه دومین انتخابات مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان فارس که در هتل بزرگ شیراز برگزارشد، گفت: بسیار خرسندیم که دولت فضایی را ایجاد کرد تا تشکل‌های جوان سازمان‌دهی شوند.

او، تشکیل مجمع ملی جوانان را تحقق یکی از وعده‌های دولت در آغاز کار خود دانست و گفت: این تشکل توانسته است حقوق سازمان‌های مردم‌نهاد را پیگیری و مطالبه کند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس انتخابات کنونی را به لحاظ کیفی و کمی پربارتر از انتخابات دوره قبل دانست و گفت: این روند صعودی حاصل اعتماد بیشتر به جوانان و افزایش سطح خودباوری این نسل است.

کامیاب این اتفاق را باعث خوشحالی و امیدواری مدیران جوان باور و جوان یاور دانست و افزود: مشارکت گسترده و تأثیرگذار جوانان در حوزه‌های مختلف اجرایی سند توانایی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان فارس در حوزه‌های مختلف است.

او، نقش‌آفرینی جوانان فارس در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد را در وقایعی همچون سیل فروردین‌ماه، آتش‌سوزی‌های موردی در مراتع استان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و... تنها بخشی از ظهور و بروز توانایی‌های این نسل در فارس دانست و گفت: سازمان‌دهی خوب، مشارکت بالا و باور کردن توانایی‌های جوانان توسط خودشان باعث شده تا امروز نگاه مدیران استان به سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان نگاهی سرشار از توانایی و توانستن باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس حمایت استاندار این استان از جوانان را یکی دیگر از عوامل موفقیت و توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در فارس دانست و گفت: تأکید و پیگیری استاندار فارس برای برگزاری و به سرانجام رسیدن مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان منحصربه‌فرد است.

کامیاب با اشاره به این موضوع که استان فارس به‌عنوان استان پیشرو در ساخت و به بهره‌برداری رساندن خانه‌های جوان در کشور محسوب می‌شود افزود: نمی‌شود از جوانان انتظار کار و فعالیت داشت، اما زیرساخت‌های لازم را برای آن‌ها فراهم نساخت.

او، ساخت خانه‌های جوان را فراهم‌سازی زیرساخت برای فعالیت بدون دغدغه جوانان دانست و افزود: بر همین اساس و مبنا اولویت راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، اداره کل ورزش و جوانان فارس اقدام به ساخت خانه جوان در شهرستان‌ها می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس پیش‌بینی کرد و تا پایان کار دولت در سال ۱۴۰۰، هفتاد درصد از شهرستان‌های فارس صاحب‌ خانه جوان شوند.

کامیاب در بخش دیگری از صحبت‌هایش به توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان به حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس در فارس نیز سه‌شنبه‌ها با جوانان تعریف واجرایی شده است.

او افزود: بر همین اساس ساعات اداری مدیرکل ورزش و جوانان در سه‌شنبه‌های هر هفته به‌صورت اختصاصی به امور جوانان تعلق یافته است.
انتهای پیام/م

افتتاح دومین انتخابات مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار