همزمان با دهه وقف،نخستین کارگاه تخصصی ۷۰ متولی موقوفات غیر متصرفی مازندران در کلارآباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در همایش واقفان و متولیان موقوفات مازندران در شهرستان عباس آباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی متولیان با آیین نامه، وقف نامه‌ها و چگونگی مدیریت و حفظ و احیای موقوفات اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ هزار رقبه توسط سامانه ثبت شده است افزود:۷۰ متولی در موقوفات استان فعالیت دارند.

حیدری گفت: بیش از ۱۸ هزار رقبه پارسال در استان خبر سند دار شدند.

او افزود: حدود ۸ هزار و ۶۰۰ رقبه دارای در ۷ ماهه امسال موقوفه شدند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال افزایش پیدا کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به نمره برتر متولیان مازندران نسبت به سایر استان‌ها خبر داد و گفت:اجرای دقیق و کامل نیت واقفان از جمله وظایف مهم شرعی و قانون مادر اوقاف است.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد تومان از نیت واقفان برای تجهیزات پزشکی، دارو و ترخیص بیماران استان هزینه شد افزود:این رقم تا پایان امسال به ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.

او گفت: بیش از ۹ میلیارد تومان از نیت واقفان برای اربعین سید و سالار شهیدان امسال در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران پروژه‌های نیمه‌تمام اوقاف در سطح استان را ۱۲۷ پروژه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های موقوفات و بقاع متبرکه است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

او کمک به سیل زدگان استان، آزادی زندانیان غیر عمد، اجرای برنامه‌های قرآنی، دینی و فرهنگی به مناسبت‌های مختلف و اجرای نیات واقفین را از جمله برنامه‌های اوقاف در استان اعلام کرد.

در ادامه این نشست واقفین و متولیان موقوفات به بیان نکته و نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، سپس حجت الاسلام مهری رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف مازندران به وظایف نظارت این اداره و برنامه‌ریزی برای متولیان اشاره کرد.

در این مراسم تعدادی از واقفان، روسای ادارات اوقات استان و مسوولان شهرستان عباس‌آباد نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/س
 

همایش واقفان و متولیان موقوفات مازندران در کلارآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.