با استفاده از روش های نوین کشت؛

ذرت علوفه ای در ساوجبلاغ رکورد زد

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ : با استفاده از روش های نوین کشاورزی و آبیاری قطره ای امسال بیش از ۱۲۴ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع ساوجبلاغ برداشت شده است.

ذرت علوفه ای در ساوجبلاغ رکورد زدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، ایرج الماسی ،مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: کشاورزان ساوجبلاغی در کشت دوم مزارع خود  امسال ۲ هزار هکتار را به کشت ذرت علوفه ای اختصاص دادند که بالغ بر ۱۲۴ هزار تن  هزار تن محصول از این میزان اراضی برداشت شد.

الماسی افزود: استفاده از روش های نوین کشت و آبیاری قطره ای و اموزش های ترویجی از مهمترین موارد موثر در افزایش بهره وری تولید در سال زراعی  این شهرستان است  .

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ  میانگین برداشت ذرت علوفه ای  را ۵۰ تن در هکتار اعلام کردو گفت :با برداشت این مقدار از ذرت از مزارع شهرستان ۸۰ درصد از نیاز بخش دامی شهرستان تامین می شود و فقط ۲۰ درصد مابقی نیاز دامداری ها از سایر شهرستانها تامین می شود
او افزود: این محصول در شهرستان ساوجبلاغ  تنها به صورت آبی کشت می شود و وجود دامداریهای شهرستان به صورت نقدی ذرت علوفه ای از کشاورزان خریداری می شود .
شهرستان ساوجبلاغ ۳۴ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد ویکی از قطب های تولید استان البرز است.

انتهای پیام.ش

سالی پربار برای کشاورزان ساوجبلاغی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.